Wspólna idea „Nature”
Raz na jakiś czas pojawia się idea tak silna, że może połączyć dwa muzea, pięciu kuratorów, 62 projektantów i zespoły z 22 krajów. Tak jest w przypadku „Nature” – szóstego Triennale Designu Coopera Hewitta, współorganizowanego z Muzeum Designu Cube w Holandii.
„Nature” będzie prezentowana zarówno w Cooper Hewitt, jak i Cube do 20 stycznia 2020 roku. Pozycjonuje projektowanie jako podstawowe narzędzie do rozwiązywania problemów natury i klimatu. Caroline Baumann, dyrektor Cooper Hewitt tak mówi o projekcie:
„Wkrótce po opublikowanym raporcie ONZ na temat różnorodności biologicznej i ekosystemu, „Nature” oferuje równolegle spojrzenie na to, jak projektanci radzą sobie z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi stojącymi przed ludzkością. To nie jest tylko wystawa, to triennale jest wezwaniem do działania”.
Tworzona przez trzy lata „Nature” jest zorganizowana wokół siedmiu sekcji, z których każda opisuje różne strategie projektantów w pracy z naturą. „Zrozumieć”; „Symulować”; „Odzyskiwać”; „Ułatwiać”; „Zwiększać”; „Naprawiać” i „Pielęgnować”. Matilda McQuaid, zastępca dyrektora kuratorskiego i kierowniczego wyjaśnia:
„Praca pokazuje, że dzięki designowi jesteśmy w stanie stać się aktywnymi przedstawicielami w naszej relacji z naturą”.
Eksponaty i instalacje
Eksponaty sięgają od spekulacyjnych do praktycznych i ujawniają nowe materiały, metody i technologie, wszystkie opracowane pod hasłem zrównoważonego rozwoju. „Rozumieć”, na przykład, rzuca światło na to, jak projektanci wykorzystują wiedzę naukową, aby skrystalizować naszą relację z naturą. Curiosity Cloud to wciągająca interaktywna instalacja austriackiego duetu projektantów Mischer i Traxler. Składa się ze szklanych żarówek, w których umieszczono ręcznie robione owady. Te zaczynają trzepotać, gdy odwiedzający do nich podchodzą. Projektant Thomas Traxler wyjaśnia
„Jesteś bardzo szczęśliwy, ponieważ reagują na ciebie i latają, ale z drugiej strony również czujesz się nieswojo”.
W „Naprawiać” chęć spowolnienia i odwrócenia negatywnego wpływu ludzkości jest badana przez takich projektantów, jak Charlotte McCurdy. Jej plastikowa kurtka z algami pochłania węgiel. Natomiast grupa projektowa Terreform One z Brooklynu przedstawia dwuwarstwową fasadę Monarch Sanctuary. Dyrektor wykonawczy grupy Vivian Kuan o projekcie:
„nie tylko zapewnia dodatkowy cień i oszczędność kosztów dla wnętrza budynku, ale tworzy biom i środowisko, które pomaga wspierać i zwiększać różnorodność biologiczną. ”
Seria Metamorphism Shahara Livne’a, powstała przez wydobycie tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej w celu stworzenia nowego materiału o nazwie Lithoplast. Podobnie jak cała wystawa, opowiada o uzdrawiającej mocy wzornictwa. Nawiązuje także do pokazu Paoli Antonelli „Broken Nature” na Triennale di Milano. Ale „Nature” Coopera Hewitta wyróżnia się, przedstawiając design i naturę jako potencjalnych sojuszników. Jak mówi McQuaid:
„Zespół przeżywał niezwykłą wspólną przygodę, zagłębiając się we współczesnych projektantów i w to jak pracują oni z naturą”.