Search

„Nature” | szóste Triennale Designu Coopera Hewitta

Bamboo Theatre, by DnA Design and Architecture,

Wspólna idea „Nature”

Raz na jakiś czas pojawia się idea tak silna, że może połączyć dwa muzea, pięciu kuratorów, 62 projektantów i zespoły z 22 krajów. Tak jest w przypadku „Nature” – szóstego Triennale Designu Coopera Hewitta, współorganizowanego z Muzeum Designu Cube w Holandii.

"nature" Tranceflora, by Sputniko! and Another Farm, in collaboration with National Agricultural and Research Organization and Hosoo,
Trance flora | Sputniko!, Another Farm

„Nature” będzie prezentowana zarówno w Cooper Hewitt, jak i Cube do 20 stycznia 2020 roku. Pozycjonuje projektowanie jako podstawowe narzędzie do rozwiązywania problemów natury i klimatu. Caroline Baumann, dyrektor Cooper Hewitt tak mówi o projekcie:

„Wkrótce po opublikowanym raporcie ONZ na temat różnorodności biologicznej i ekosystemu, „Nature” oferuje równolegle spojrzenie na to, jak projektanci radzą sobie z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi stojącymi przed ludzkością. To nie jest tylko wystawa, to triennale jest wezwaniem do działania”.

Bleached (II), by Erez Nevi Pana, 2018.
Bleached (II) | Erez Nevi Pana, 2018.

Tworzona przez trzy lata „Nature” jest zorganizowana wokół siedmiu sekcji, z których każda opisuje różne strategie projektantów w pracy z naturą. „Zrozumieć”; „Symulować”; „Odzyskiwać”; „Ułatwiać”; „Zwiększać”; „Naprawiać” i „Pielęgnować”. Matilda McQuaid, zastępca dyrektora kuratorskiego i kierowniczego wyjaśnia:

„Praca pokazuje, że dzięki designowi jesteśmy w stanie stać się aktywnymi przedstawicielami w naszej relacji z naturą”.

Tree of 40 Fruit, by Sam van Aken
Tree of 40 Fruit | Sam van Aken

Eksponaty i instalacje

Eksponaty sięgają od spekulacyjnych do praktycznych i ujawniają nowe materiały, metody i technologie, wszystkie opracowane pod hasłem zrównoważonego rozwoju. „Rozumieć”, na przykład, rzuca światło na to, jak projektanci wykorzystują wiedzę naukową, aby skrystalizować naszą relację z naturą. Curiosity Cloud to wciągająca interaktywna instalacja austriackiego duetu projektantów Mischer i Traxler. Składa się ze szklanych żarówek, w których umieszczono ręcznie robione owady. Te zaczynają trzepotać, gdy odwiedzający do nich podchodzą. Projektant Thomas Traxler wyjaśnia

„Jesteś bardzo szczęśliwy, ponieważ reagują na ciebie i latają, ale z drugiej strony również czujesz się nieswojo”.

nature Installation of Monarch Sanctuary by Terreform One
Monarch Sanctuary | Terreform One

W „Naprawiać” chęć spowolnienia i odwrócenia negatywnego wpływu ludzkości jest badana przez takich projektantów, jak Charlotte McCurdy. Jej plastikowa kurtka z algami pochłania węgiel. Natomiast grupa projektowa Terreform One z Brooklynu przedstawia dwuwarstwową fasadę Monarch Sanctuary. Dyrektor wykonawczy grupy Vivian Kuan o projekcie:

„nie tylko zapewnia dodatkowy cień i oszczędność kosztów dla wnętrza budynku, ale tworzy biom i środowisko, które pomaga wspierać i zwiększać różnorodność biologiczną. ”

Metamorphism, by Shahar Livne, 2017. nature
Metamorphism | Shahar Livne, 2017

Seria Metamorphism Shahara Livne’a, powstała przez wydobycie tworzyw sztucznych na bazie ropy naftowej w celu stworzenia nowego materiału o nazwie Lithoplast. Podobnie jak cała wystawa, opowiada o uzdrawiającej mocy wzornictwa. Nawiązuje także do pokazu Paoli Antonelli „Broken Nature” na Triennale di Milano. Ale „Nature” Coopera Hewitta wyróżnia się, przedstawiając design i naturę jako potencjalnych sojuszników. Jak mówi McQuaid:

„Zespół przeżywał niezwykłą wspólną przygodę, zagłębiając się we współczesnych projektantów i w to jak pracują oni z naturą”.

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close