Moda tenisowa od bardzo dawna uznawana była za kultową zarówno wśród ludzi eleganckich jak i ekscentrycznych. Najczęściej kojarzona z typową, sportową ikonografią oraz krótkimi, prostymi spódniczkami w pastelowych kolorach.
Międzynarodowy wzrost zainteresowania modą athleisure (czyli noszenia specjalistycznych ubrań sportowych jako elementów codziennego stylu) sprawił, że motyw garderoby kojarzonej pierwotnie z kortem tenisowym, od jakiegoś czasu przewija się jako motyw przewodni paryskich pokazów mody.
Iza Dezon, zajmująca się przewidywaniem kolejnych trendów w paryskim Peclers uważa, że noszenie sportowej odzieży nigdy nie przychodziło Francuzom z taką łatwością, jak mieszkańcom północnej o południowej Ameryki. „Ten trend dopiero teraz zostaje tak naprawdę przyjęty i zaakceptowany” – dodaje. Obserwuje się globalny wzrost zainteresowania sportem oraz większej dbałości o kondycję fizyczną ciała. Kobiety zwracają większą uwagę na to, aby tryb prowadzonego życia był jak najzdrowszy i zbalansowany, a równocześnie angażują się w bardzo różne aktywności fitness. Ruch athleisure to swoisty sposób na pokazanie i pochwalenie się tym, że kobieta o siebie dba, a do tego sprawia wrażenie najpiękniejszej, kiedy jest jej najwygodniej.
Kanye West, Phoebe Philio oraz paryska bloggerka modowa i dziennikarka Camille Charriere zostali zaproszeni do współpracy z marką Adidas. Jej głównym cele było przywrócenie na rynek klasycznych butów tenisowych Stan Smith. Obecnie, cieszą się one bardzo dużą, ponowną popularnością. „Buty Stan Smith są już wszędzie!” mówi Charriere, tłumacząc, że została zainspirowana do poszukiwania ulubionych odniesień tenisowych i sportowych u innych projektantów.
Wraz z inauguracją kolejnego turnieju French Open, cała uwaga została skupiona na ulubionym sporcie francuskiej mody. W przeciwieństwie do Wimbledonu, gdzie zawodnicy mogą mieć w swoim stroju jedynie pojedynczy pasek wybranego koloru, we Francji te zasady nie obowiązują. Zezwala to na dowolną kreatywność zarówno koloru jak i formy. W związku z tym, wydarzenie nie jest jedynie sportowe, ale i jak najbardziej związane z modą.
Na tegoroczny sezon wiosna- lato, paryscy projektanci przygotowali całe kolekcje inspirowane trendami z kortów tenisowych. Marka Hermes oferuje jedwabne sukienki z obniżonym stanem oraz krótkie kombinezony, będące reinterpretacją strojów, w których w latach 20. grywały francuskie tenisistki. Młoda gwiazda paryskiego rynku mody, Simon Porte Jacquemus, zainspirował się letnimi wspomnieniami z południa Francji. Jego propozycja to sukienki stworzone poprzez kreatywną, zabawową i odważną dekonstrukcję klasycznych sukienek tenisowych, które zestawia z białymi skarpetkami oraz tenisówkami.
W tym samym czasie, jedna z najstarszych francuskich marek sportowych Lacoste, zdecydowała się na oparcie najnowszych projektów na stuletnim dorobku. Philippe Oliveira Baptista skonstruował graficzne, funkcjonalne i modularne stroje, udekorowane wstążkami z okazji zbliżających się igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro. Podczas tegorocznego wydarzenia sportowego, reprezentanci Francji wystąpią w strojach zaprojektowanych przez dom mody Lacoste. Jest on również wieloletnim partnerem turnieju French Open rozgrywanego w Roland-Garros. Każda edycja wiązała się wypuszczeniem kolekcji tekstyliów. Tegoroczna złożona kolekcja składa hołd założycielowi marki – Rene Lacoste, który sam pięciokrotnie odniósł zwycięstwo w turnieju, jak i nieprzemijającą elegancję zawodników z lat 20.
Projektanci zajęli się również modyfikacją ubrań, w których zawodnicy rzeczywiście mogliby występować podczas meczów. Podczas tegorocznego turnieju, duńska zawodniczka Caroline Wozniacki zagra ubrana w kroje z kolekcji Adidas x Stella Barricade będącej wynikiem współpracy marki ze Stellą McCartney. Kolekcja charakteryzuje się wykorzystaniem kwiatowych wzorów, sportowego kroju oraz technologii Climacool w celu zapobiegania przegrzewania ciała zawodników.
Pedro Lourenco, brazylijski projektant, odświeżył za to kolekcje tenisowe marki Nike. Jego sportowe kroje odnajdują swoje inspiracje w latach 60., lecz wykorzystują autorską technologię marki Dri-Fit. Pośród projektantów wimbledonowych, znajduje się również Polo Ralph Laurem. Premiera najnowszej kolekcji sportowej tej marki będzie miała miejsce w lipcu w Londynie.