Search

Tod’s bada symbolikę schronienia

Koncepcja hybrydyzacji z pewnością fascynuje wizjonera męskich kolekcji Tod’s, Michele Lupi. Widoczne jest to z pewnością w najnowszej kreacji marki – „Shoeker”. Jest to symbol wszechstronności. Koreański projektant, Yong Bae Seoka, stworzył hybrydę, która łączy klasyczny but i sportowe tenisówki.

Współczesne życie a design

Współczesne życie złamało odwieczne kody społeczne. Żyjemy w ciągłym ruchu, pracujemy w podróży. Luksus nie polega na posiadaniu własności, lecz na istnieniu peryferyjnym, pomiędzy strefami czasowymi. Nie istniejemy już jedynie w formie fizycznej, ale także cyfrowej. Moda jednak nie działa w takich kategoriach. Odzież musi z pewnością stanowić amalgamat elementów, które zaspokajają nasz stale zmieniający się styl życia.

Na pokładzie Tod’s

Lupi, weteran branży wydawniczej, dołączył do projektu Fabryki Tod w grudniu ubiegłego roku. Od tego czasu widzi dwa przeciwstawne a zarazem zawsze obecne wątki w dzisiejszym świecie hybrydowym. Żyjemy w ciągle ewoluującej erze cyfrowej. Jednak gdy świat przechodzi w tryb online, a my widzimy ewolucję w VR a także dostrzegamy media społecznościowe, również tworzymy nową wartość w rzemiośle. Cenimy to co dotykowe, coś, co fizycznie można poczuć.

No_Code Shelter

„No_Code Shelter: Stories of Contemporary Life”, wystawa stworzona przez Studio Andrea Caputo na tegorocznym Salone del Mobile, to pokaz, który bada tę synergię. „Caputo zawsze pracował nad tematem łączenia, hybrydyzacji” – mówi Lupi o swojej decyzji pozyskania włoskiego architekta do projektu. Ze względu na wystawę Caputo przeanalizował historię prymitywnych siedlisk. Począwszy od tipi a skończywszy na namiotach Beduinów, stworzył szereg czasowych i kontynentalnych schronień w mediolańskim Narodowym Muzeum Nauki i Technologii im. Leonardo da Vinci.

„Pomysł polegał na tym, aby odpowiedzieć na podstawowe pytanie. Jak życie zmienia się w oparciu o zmiany zachodzące w społeczeństwie. Bo z pewnością się zmienia.” – mówi Lupi. W programie znalazło się pięć schronisk. Są to „Jurta”, „Obóz perski”, „Muzeum”, „Chata rozbijana” i „Casamance”, do których goście mogą swobodnie wędrować, nie podążając standardową ścieżką. W każdym z nich mieści się wywiad wideo, z różnymi estetycznymi punktami widzenia.

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close