Antypody to punkty leżące po przeciwnych stronach kuli. Wystawa pokazuje kontrast między dwoma umysłami, światami, wszechświatami… dwiema propozycjami dzieł, które łączy wspólna cecha: skała.
Zamiłowanie do wybierania skał jako materiału dla naszego ludzkiego świata jest naszym łącznikiem ze starożytnymi kulturami. Uznanie i plastyczność skał są obecne w ewolucji człowieka. Ludzie są w stanie przekształcać materię, ingerować w naturalny proces kamienia i tworzyć zupełnie inną filozofię. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób skały są w stanie zmienić człowieka?
Kamienie są solidne i ciężkie. Ciężar skały jest ciężarem tego, co nazywamy czasem. Skały składają się nie tylko z minerałów i cząstek, skały mają energię. Skrywają prawdy i mity w swoich fakturach, kształtach, kolorach i porowatości. W naturze kamienie można spotkać w wielu formatach, od delikatnych faktur po surową i brutalistyczną powierzchnię. Podobnie jak kontrast między argentyńską artystką Pilar Zeta i meksykańskim rzeźbiarzem Andrésem Monnierem…
Skała jako łącznik człowieka z przeszłością i czasem
Wysublimowana instalacja Pilar składa się z gładkich faktur zorientowanych na ludzką doskonałość: boskość. Hołd dla eterycznej i nienamacalnej przestrzeni, jak jej myśli, reprezentowanej i tworzonej w cyfrowym świecie, ale zmaterializowanej przez skały. Prace Andrésa, nawiązują do filozofii wabi-sabi, gdzie nie ma miejsca na doskonałość. Zorientowany na organiczne kształty, Monnier twierdzi, że niczego nie tworzy, łączy się z różnymi kosmicznymi liniami wiedzy i pozwala swojemu umysłowi i ciału zsynchronizować się, tworząc elementy i instalacje, które mają alegorie we wszystkich szczegółach.
Galerie Philia i wystawa Antipodes
Antipodes – wystawa pokazuje dzieła stworzone z kamienia, nostalgiczne poczucie starożytnej synergii między człowiekiem a skałami, podobnie jak instalacja „Doors of Perception” Pilar Zeta, oparta na idei, że naszą podświadomością rządzą symbole. Pilar Zeta tworzy swoją nową instalację, w której portale działają jak drzwi ułatwiające wejście na inne poziomy percepcji i przekształcające naszą energię, gdy przez nie przechodzimy. „Wrota Percepcji” działają zatem jako drzwi do połączenia z naszym wyższym ja oraz jako brama do nieskończoności i nowych rzeczywistości.
Instalacja Pyrus autorstwa Andresa Monniera to skalna piramida wykonana przez niego samego, nawiązująca do naszych przodków i zbiorowej amnezji, której wszyscy jesteśmy częścią, zapominając, skąd pochodzimy. Nawiązując do zapomnianych więzi i wypalonych korzeni, które łączy nas z ludzkimi przodkami stanowi serię zaproszeń do zakwestionowania sposobu, w jaki postrzegamy rzeczywistość i jak kierujemy naszym ludzkim światem. Instalacja Pyrus zaprasza nas do połączenia się z naszą genezą, prymitywnością i początkami naszego świata. Stworzona z kamienia, ognia i metalu, nawiązuję do architektury Mezoameryki.Jako rozszerzenie dzieła sztuki, po raz pierwszy prezentowana jest kolekcja mebli Pilar Zeta. Każdy element kolekcji nawiązuje do innych energii i procesów wewnętrznych
Pilar Zeta
Urodzona w Argentynie artystka Pilar Zeta (ur. 1986) obecnie mieszka w Mexico City. Wykorzystuje obiekty rzeźbiarskie i wielkoskalowe instalacje, aby uchwycić liminalne przestrzenie, w których zarówno przeszłość, jak i przyszłość są rozpoznawane i angażowane.Wykorzystując aluzje do starożytnych tradycji dotyczących praktycznej magii i jej innowacyjnych umiejętności cyfrowych, eksploruje alternatywne wszechświaty, często skupiając się na innych wymiarach, przemijaniu czasu i ludzkiej percepcji.Na sztukę Zety ma wpływ jej wychowanie (jej matka była nauczycielką historii sztuki w Argentynie) oraz rodzące się zainteresowanie starożytnym Egiptem, kosmologią i metafizyką. Pilar Zeta, która od najmłodszych lat miała kontakt z filozofią ezoteryczną, rozumie koncepcje neometafizyczne, które są wszechobecne w jej różnych dziełach artystycznych. Styl artystyczny Zety definiują jej minimalistyczne, surrealistyczne pejzaże, odważne użycie koloru i zdekonstruowane kształty. Swój styl artystyczny określiła jako „mistyczny futuryzm”.Jej kreacje zapewniły jej międzynarodowe uznanie, w tym nominację do nagrody Grammy 2021 za rolę dyrektora artystycznego w filmie Coldplay „Everyday Life”.
Andrés Monnier
Andrés Monnier to artysta urodzony w Guadalajarze, ale mieszkający w Ensenadzie w Meksyku. Jego celem jest tworzenie dzieł rzeźbiarskich w celu szerzenia zmaterializowanej świadomości poprzez synergię między sztuką, projektowaniem i rzeźbą. Reprezentowany przez Galerie Philia, i jako niezależny artysta, tworzy rzeźby, projekty kolekcjonerskie, instalacje i sztukę użytkową z różnych kamieni z całego Meksyku.Działając jako artysta i biznesmen, Andrés pracuje również nad projektami kuratorskimi, instalacjami i produkcją. Studiując medycynę, psychologię i inżynierię przemysłową, Monnier postanowił rozpocząć jako artysta interpretację uniwersalnej wiedzy poprzez rzeźbienie. Próba sprowokowania ludzkiej świadomości, zmuszanie ludzi do kwestionowania tego, co myślą o określonym temacie i łączenia się ze wszystkimi poprzez elementy postrzegane jako rzeźbiarskie meble.Dzięki wystawom w Meksyku, Nowym Jorku, Mediolanie i Nicei, ramię w ramię z Galerie Philia, jego dorobek zaprasza nas do pytania o sposób, w jaki postrzegamy naszą rzeczywistość. Dawanie przestrzeni perspektywizmowi i różnym filozofiom, które miały wpływ na ewolucję człowieka.
Zobacz także:
RACINES AÉRIENNES – letnia wystawa Galerie Philia