Dornbracht social edit – preview
„Hyper fountain” to instalacja oparta na wirtualnej rzeczywistości, która zajmuje centralne miejsce w pierwszym projekcie Lab. Za pośrednictwem okularów VR, wszyscy odwiedzający mogą zanurzyć się w świecie hiperrzeczywistości. Doświadczają tam w szczególności żywiołu wody. Wszystko odbywa się w nowatorski, zupełnie beztroski sposób.
Kontrast dwóch światów
W świecie rzeczywistym mamy do czynienia ze strukturą, która składa się po prostu z plastikowego wiadra i węża. W wirtualnym świecie przeobraża się jednak w futurystyczną i dopracowaną komputerowo scenerią. Wiadro staje się tu marmurową umywalką, a wąż przemienia się w Dornbracht Supernovą. Buduje to intensywny kontrast, który zdecydowanie podkreśla oscylowanie pomiędzy dwoma światami – wirtualnym i rzeczywistym.
Użytkownik eksperymentuje tu z wodą, a także doświadcza jej w nieznanych i niespodziewanych formach prezentacji wirtualnej. „Czujesz, jak woda przepływa ci po rękach, ale twoje oczy doświadczają czegoś zupełnie innego”, opisuje Mike Meiré. Zdanie, które na starcie wydawało się po prostu enigmatycznym tytułem projektu – „Is Memory Data?” – staje się oczywiste.
Spójność działań
„W tytule zawiera się podstawowe pytanie, które zadawaliśmy sobie podczas tworzenia” – mówi Meiré. „Czy wirtualne doświadczenie może wywołać w nas taką samą reakcję jak to fizyczne? To z którym spotykamy się w rzeczywistości? Czy doświadczenia są zasadniczo danymi, które możemy tworzyć, odtwarzać i ostatecznie nimi manipulować? Interesuje nas, czy i jak możemy zmienić wyuczone wzorce naszych doświadczeń. Jak możemy odnowić sposób naszego postrzegania”.
Dornbracht Research Lab prezentuje tu podejście eksploracyjne. Format skupiony jest wokół pytań, które stanowią o rozwoju długoterminowej wizji marki. Jest to puenta wielu lat, w trakcie których marka omawianiała i debatowała nad tematem wody. A także rytuałów i kultury w łazience – wszystko w ramach projektów organizowanych w Dornbracht Culture Projects.
Nowy format
Nowy format „Lab” prezentuje podobne podejście, do tego, które wyrażał Dornbracht Culture Projects – „jedyną różnicą jest to, że pytania, które dziś zadajemy, są znacznie bardziej złożone”, mówi Andreas Dornbracht.
Wyjaśnia też, jak zmienia się odbiór łazienki, kiedy możliwe jest w niej doświadczanie czegoś, co zwiększa doznania fizyczne. „Przyjrzyjmy się pragmatycznemu poglądowi: obecnie używamy wody nie tylko do oczyszczania, ale także do zapewniania sobie dobrego samopoczucia, więc całkiem możliwe jest, że wirtualne doświadczenia mogą pomóc nam w przyszłości znacząco zwiększyć i wzmocnić wpływ wody, a także zachęcić do znacznie efektywniejszego jej zużycia.”
Więcej informacji na: www.jbcomm.pl