Morze zaklęte w kamieniu
Mathieu Lehanneur zaprezentuje swoją nową kolekcję Ocean Memories Acqua Alta w ramach wystawy Dysfunctional. Odbędzie się ona w dniach od 7 maja do 24 listopada w Ca’ d’Oro w Wenecji, przy okazji Biennale Arte 2019. Dysfunctional zaprasza gości do ponownego przemyślenia konwencjonalnego związku między formą a funkcją, sztuką i designem, historią i nowoczesnością.
Oferując surrealistyczną i zmaterializowaną wizję morza zamrożonego w swoim ruchu, obiekty przechwytują subtelne reliefy fal i prądów. W rezultacie powierzchnie odbijają otoczenie, załamują światło prezentując się jak nieruchomy obraz w trzech wymiarach.
Zaprojektowane cyfrowo i wykonane z bloków marmuru i granitu, Ocean Memories Acqua Alta uosabiają powierzchnię morza. Dzięki temu mamy wrażenie obcowania z wycinkami bezkresnego oceanu, odlanych w kamieniu.
Mathieu Lehanneur balansuje między geometrycznością i organicznością. Każdy obiekt rzeczywiście ujawnia to płynne i progresywne przejście między dwoma stanami materii.
Przejście ze stanu stałego do płynnego jest magią fizyki. Moment zmiany ze statyki w ruch, przejście z bezwładnego do żywego” Mathieu Lehanneur.
Przez Ocean Memories Acqua Alta Mathieu Lehanneur składa hołd Wenecji. Dzieje się to za pomocą marmurów i zielonych granitów, których odcienie odbijają się echem w pobliskiej lagunie. Rzeźby będące równocześnie meblami, utrwalają na zawsze w kamieniu piękno i kruchość „Pływającego miasta”.
Płynne projektowanie
Na czele międzynarodowej sceny projektowej Mathieu Lehanneur jest jednym z nielicznych projektantów swojego pokolenia z prawdziwym multidyscyplinarnym podejściem do kreatywności. Dzięki temu jego prace rozciągają się na dziedziny projektowania produktu i obiektu, a także architektury, rzemiosła i technologii. Lehanneur rozwija się w tworzeniu spektakularnych projektów, które mają za zadanie oczarować i zachęcić do dobrego samopoczucia. Jego praca wymyka się tradycyjnym opisom „designu”, „nauki” i „sztuki”.
Jako jeden ze „100 najlepszych światowych projektantów i twórców” według Wallpaper * i czasopism Surface. Jest również określany mianem „mistrza sprawności intelektualnej w dziedzinie współczesnego wzornictwa” przez Paolę Antonelli, starszego kuratora i dyrektora działu badań i rozwoju w Departamencie Architektury i design, MoMA-NY.