Wyszukana moda i akcesoria mają swoją nazwę, a jest nią Hermès. To jedna z najbardziej kultowych marek luksusowych, która zawsze podążała drogą ekskluzywności, przywiązana do rzemiosła i know-how. Hermès to marka przesiąknięta historią i tradycją, prawdopodobnie jedna z najbardziej pożądanych na świecie, gdy na myśl przychodzi prestiż i elegancja. Firma rodzinna od pięciu pokoleń, której nazwa stanowi symbol klasy na całym świecie, od wczesnych dni jazdy konnej i wyrobów jeździeckich z delikatnej skóry, po dzisiejsze słynne torebki, znana jest z różnorodnych produktów haute couture.
Ubrania i akcesoria, odnajdują swoje odzwierciedlenie w kolekcjach wnętrz, opierając się na kompatybilności barw i wzorów. Łączy je jeszcze jedno – ukryte w kieszeniach i szufladach, niespodziewane faktury materiałów, sprawiające, że każdy element sięga poza ramy realności.
Kolekcja – Hermès Casa
Od mebli po lampy, poprzez tekstylia i gry, kończąc na ozdobnych akcesoriach, aż po sztukę stołową, Hermès oscyluje pomiędzy tradycją, a innowacją. Kolekcje pokazują unikalne know-how, fundamentalny element procesu twórczego, wypracowywany podczas pracy ze skórą, tkaninami i kamieniem, ujmuje ponadczasowość elegancji.
Komplementarność doświadczeń życia codziennego i wyjątkowość wybranych form, tworzą oryginalną kolekcję łączącą sztukę, modę oraz design. Niezwykle funkcjonalne, a jednocześnie zachwycające artyzmem akcesoria, ubierają wnętrza w monochromatyczne lub żywe odcienie, które przenikają w otaczającą je przestrzeń.
Stolik kawowy Hippodrome d’Hermès
Małe dzieło sztuki użytkowej, zaprojektowane przez francuski duet Normal Studio, przyjmuje kształt prostokątnego blatu, wykonanego z najwyższej jakości drewna dębowego. Wyprofilowany na kształt skrzydła samolotu z owalną powierzchnią, zamykającą kompozycję mebla, zyskuje wyrafinowaną postawę, dzięki olejowanym wykończeniom, potęgującym lekkość tego architektonicznego dzieła.
Fotel Equilibre d’Hermès
Zestaw zaprojektowany przez brytyjskiego projektanta Jaspera Morrisona, emanuje lekkością i prostotą. Minimalizm poetycko harmonizuje z nieregularnością formy, która okazuje się być znacznie bardziej złożona. Pochyłe nogi, ścięte siedzisko, zabawa kątami – wyraźnie ostrymi na zewnętrznych krawędziach, aby wreszcie nieśmiało nabrać obłości wewnątrz. W siedzisko, z idealnie wymierzonymi szczelinami, wkomponowana zostaje skórzana poduszka ze szwem typowym dla siodeł, które zapewniają najwyższy komfort użytkowania.
Koc Avalon III
Udając się w rzemieślniczą podróż w czasie, aż do początków działalności Hermès, znajdziemy wełniane koce, których delikatność, dopełniana jest przez włókna kaszmiru. Koc Avalon III, z dumnie wyszytą literą „H”, integruje ostatecznie umiejętności manualne i artystyczną precyzję. Występujących w różnych odcieniach model, zaprasza do reinterpretacji natury i jej osobliwości.
Półmisek A Walk in the Garden
Wyraziste linie, intensywne odcienie, wyrafinowana porcelana – poprzez projekty Hermès opowiada historie, którymi można delektować się podczas uroczystych spotkań lub przy intymnym tête-à-tête. Skąpane w samej naturze liście i trawy, pokonują horyzontalność formy, kreując przechadzkę pomiędzy figuratywnością, a abstrakcją.
Fundamenty imperium
Historia firmy zaczyna się od jej twórcy i założyciela, Thierry’ego Hermès’a. Urodzony niedaleko Düsseldorfu, wkrótce przeniósł się do Paryża, aby w 1837 roku założyć słynny dom przy nieistniejącej już ulicy Rue Basse-du-Rempart. Początkowo rozwijająca się firma, tworzyła uprzęże i uzdy najwyższej jakości dla swoich prywatnych klientów, głównie francuskich arystokratów. Po przejęciu francuskiej firmy przez wnuków, firma zmieniła miejsce swojej siedziby, którą stała się emblematyczna lokalizacja przy 24 Rue Faubourg Saint-Honoré. Na początku XX wieku, bracia Hermès zapoczątkowali nieznaną dotychczas erę mody, dóbr luksusowych i jeździectwa – torbę Haute-à-Courroies, nazywaną HAC Birkin.
Po wprowadzeniu zamka błyskawicznego, który w między czasie stał się patentem, powszechnie znanym jako Hermès fermaturo, czyli „Hermès zip”. Lata dwudzieste i trzydzieste XX wieku okazały się dla francuskiego domu mody okresem niebywałego rozwoju. W 1922 r. firma wprowadziła na rynek pierwszą publicznie dostępną linię torebek damskich, aby w 1924 r. r wreszcie rozpocząć działalność za oceanem. Dekadę później, świat przywitała torebka Kelly, a także nieznana dotychczas Maison Carré. To sprawiło, że do rosnącego repertuaru towarów luksusowych, dołączyły jedwabne chusty.
W latach trzydziestych XX wieku firma rozszerzyła swoją działalność na świat zegarków, nawiązując kluczową współpracę z firmą Universal Genève. Po przejęciu firmy przez zięcia Thierry’ego, stworzono logo konia i powozu, które do dziś emocjonuje miłośników mody. W latach 80, powitano nowy wzór torebki i nazwano go Birkin – na cześć Jane Birkin.
Od prawie 10 lat, kierownictwo nad firmą prowadzi Nadège Vanhee-Cybulski, która rozszerzyła ofertę torebek, sięgając do archiwów i tworząc nowe wzory, które wciąż zaskakują i fascynują swoją nowatorskością – Shark i Baseball Bolide, Mini Kelly II oraz The Endless Road.
Historia Hermès Casa
Wszechświat Hermès Casa, rozpoczął się od koców i lamp, a następnie – dzięki przypadkowemu spotkaniu w 1924 roku z dekoratorem wnętrz Jean-Michelem Frankiem – przeszedł zarówno do siedzeń, mebli, jak i ścian obitych skórą. Jean-Michel Frank jest mityczną postacią w sztuce dekoracyjnej – jego styl, określany „ubogim luksusem” był prekursorem minimalizmu, właściwie szukającym prostoty. To dzięki spojrzeniu projektanta, firma wyszła poza ramy doświadczenia rymarskiego, aby pokryć kategorię rynkową mebli i dekoracji ściennych.
Obecnie, pod kierownictwem dyrektorów artystycznych, Charlotte Macaux Perelman i Alexisa Fabry’ego, połączenie formy i funkcji jest kontynuowane do dziś, zgodnie z mantrą Casa Universe – rygor i fantazja.
“Myślę, że przedmioty Hermès są pożądane, ponieważ przywracają ludziom ich człowieczeństwo… Nasz klient czuje obecność osoby, która wykonała dany przedmiot, a jednocześnie przedmiot ten przywraca mu jego własną wrażliwość, ponieważ odczuwa niespotykaną przyjemność poprzez zmysły”. – mówi Pierre-Alexis Dumas.
Mistrzowskie kreacje francuskiej marki, równie wyrafinowane, co dyskretne, zapraszają do odkrywania swoich tajemnic. Zmysłowość formy i szlachetne wzornictwo, łączą się z autentycznością materiałów, ciepłem drewna i skóry, tworząc lekkie meble i akcesoria, aby wkrótce wypełnić każdy kąt domu. Każda z kolekcji posiada motyw przewodni i zabiera użytkowników w niesamowitą podróż, czerpiącą ze sztuki, natury i życia codziennego.