Moooi to marka zajmująca się projektowaniem wnętrz, która znana jest z intrygującej zabawowości i kreatywności łączenia elementów dekoracyjnych w przestrzeni. W Londynie otwarty został nowy salon firmowy oraz ekspozycyjny. Zlokalizowany jest nieco na północ od głośnego Soho, w dzielnicy Fitzrovia, która od jakiegoś czasu przeżywa swój renesans. W przeszłości naznaczona została obecnością takich postaci jak Charles Dickens czy Oscar Wilde, a obecnie stała się dzielnicą atrakcyjną szczególnie dla młodych artystów, modnych marek oraz rozwijających się niekonwencjonalnych pomysłów na biznes.
Salon Moooi znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie ekskluzywnych sklepów, hoteli oraz galerii. Jedynie kilka ulic dalej zlokalizowana jest nagradzana japońska restauracja Roka. Lokal znajduje się na parterze budynku Moray House, a jego wnętrze prezentuje wizytówkowy styl marki. Do ekspozycji znanych kolekcji, dołączone zostały kolorowe dywany, których celem stało się wniesienie dodatkowego piękna i głębi do wnętrza. „Ten sklep reprezentuje bardzo istotny krok w stronę międzynarodowego rozwoju i ewolucji marki” – mówi Robin Bevers, CEO Moooi.
Atmosfera lokalu oraz samych produktów łączy w sobie kreatywny luksus wraz z ekscentrycznym zamysłem, które razem stają się nieco prowokujące, ale i poetycko piękne. Sami twórcy marki określają ją mianem Rebellious Harmony (“Zbuntowana harmonia”). Ta zabawa w łączenie inwencyjności z pragmatyzmem doskonale oddaje projektową filozofię marki – ludzie, którzy interesują się pięknem, poszukując oryginalnych rozwiązań.
Z okazji otwarcia londyńskiego sklepu, powstała nowe edycja lampy Lolita w nowym kolorze zwanym London Rosé. Dołączyła ona do ekspozycji zawierającej w modele takie jak Container Boghi (2014), Coppélia (2014) czy futurystyczne lampy Statistocrat (2015). Towarzyszą im również produkty dekoracyjne takie jak klasyczna Egg Vase (1997), Bart Sofa (2012) czy Love Sofa (2013). Całości wystawy towarzyszy wspaniała kolekcja dywanów i tekstyliów, opisujących różne pory roku. Dla przykładu, dywan The Malmaison Guimave (2016) przypomina subtelne piękno kwitnących róż, a Crystal Rose (2016) odzwierciedla w swojej teksturze sople lodu.
Dyrektorzy Moooi liczą na to, że salon stanie się punktem odniesienia dla architektów, projektantów oraz klientów zainteresowanych wyszukaną estetyką. Zachęcać on będzie do odwiedzin i rozwinięcia dyskusji na temat inspiracji, smaków oraz wrażeń związanych z projektowaniem wnętrza, prowadzących do zakupu wybranych produktów.