Search

cc-tapis – One night in Milan

cc-tapis-One Night in Milan, dywan: Mini Infini

Historia cc-tapis zaczęła się w jednym miejscu: Mediolanie. To właśnie stolicy Lombardii marka dedykuje wspaniałe pierwsze dziesięć lat działalności, miastu designu, które pozwoliło odkryć kreacje cc-tapis. W tej dekadzie najpiękniejsze przedmioty zaprojektowane przez cc-tapis znalazły miejsce w salonach, instalacjach, przestrzeniach prywatnych i słynnych domach. Dzięki Mediolanowi i tej wyjątkowej mieszance designu, mody, sztuki i komunikacji, marka cc-tapis rozwinęła się, została odkryta i pokochana przez wyrafinowaną i kochającą jakość publiczność. Duch miasta i esencja estetycznego rygoru, łączącego zarówno dekorację, jak i minimalizm, są dziś tym, co najbardziej wyraża duszę tej marki. Co więcej, w pełni mediolańska sztuka rozwiązywania problemów jest cechą, którą cc-tapis zawsze wyróżniała, oferując swoim artystom maksymalną swobodę wypowiedzi, proponując rozwiązania łączące innowację i tradycję rzemieślniczą. W pełni świadoma tego, ile dał im Mediolan, cc-tapis świętuje tę ważną rocznicę, dedykując miastu kampanię reklamową, nakręconą w dziesięciu symbolicznych miejscach, z taką samą liczbą dywanów, które grają główne role przestrzeni.  

Założyciele marki cc-tapis: Nelcya Chamszadeh, Fabrizio Cantoni i Daniele Lora.

cc-tapis narodził się w Mediolanie

Mediolan był prawdziwym i symbolicznym punktem wyjścia dla cc-tapis, a nowa kampania 2021 jest hołdem dla miasta, a w szczególności dla jego gościnności i hoteli, które są częścią korzeni Nelcyi i Fabrizia – założycieli marki.

Dziesięć lat temu, na początku naszej kariery, mieliśmy dużo wolnego czasu, więc mieliśmy tysiąc pomysłów. Jedną z tych, których nigdy nie urzeczywistniliśmy, była wymyślona kampania inspirowana słynnym filmem pornograficznym Paris Hilton 1 Night in Paris, który właśnie stał się popularny. Przecież ona też pochodziła ze środowiska hotelowego! Ale poza tym odniesieniem, naszym pomysłem było przede wszystkim naśladowanie tytułowej „One Night Milan”,

wyjaśnia Fabrizio.
cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan. Projekt: Patricia Urquiola. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Koncepcja była taka, aby dywany działały w różnych pokojach hoteli miejskich, od jednogwiazdkowych hoteli przy Via Porpora, do dużych luksusowych hoteli. To leżało w szufladzie przez te wszystkie lata i pomyśleliśmy, że byłoby miło zrobić to z okazji naszych dziesiątych urodzin,

kontynuuje Daniele.

Hotelowe życie dywanów

Sesja zdjęciowa pod kierownictwem artystycznym Piotra Niepsuja, której kuratorem jest Apartamento Studios, odzwierciedla wszystkie ich języki estetyczne za pomocą prostego, ale funkcjonalnego kryterium: dziesięciu kultowych dywanów, które zostały uchwycone w różnych wnętrzach hotelu.

Wybraliśmy dziesięć dywanów, które reprezentują naszą ewolucję na przestrzeni lat. Chociaż okoliczności były smutne, to było fascynujące wykorzystać ten moment zamknięcia hoteli, aby zobaczyć różne przestrzenie w ich czystości i zamieszkane przez nasze najbardziej kultowe kreacje, modele, które naszym zdaniem się nie postarzały i oprócz tego, że są naszymi bestsellerami, zyskały „reputację” w świecie współczesnego designu.”

Jedna noc w Mediolanie to prawdziwa deklaracja miłości do Mediolanu. Biorąc pod uwagę przeplatanie się historii i biografii grupy, Mediolan jest miastem designu, Salone del Mobile, Super Studio, Brery, Bar Basso, kontaktów z organizacjami przemysłowymi na najwyższym poziomie i stylu. To połączenie koktajlu składników, które wymykają się jednej definicji, ale które każdy, kto tu przybył, instynktownie rozpoznaje jako „Mediolan”.

cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Super Rock, projekt: Bethan Laura Wood. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Mediolan nauczył nas pewnego rodzaju piękna, które trzeba poznać szczegółowo, wymiaru estetycznego, który może nie jest tak bezczelny jak w innych włoskich miastach, jest to raczej piękno bardziej introspektywne. To tutaj odkrywa się architekturę racjonalistyczną, wielką tradycję wzornictwa przemysłowego, zakochuje w jej proporcjach i możliwościach. W tym sensie Mediolan oferuje coś wyjątkowego, społeczność projektantów i mody, która jest ogromna w stosunku do wielkości miasta.

Podczas gdy One Night in Milan był punktem wyjścia do świętowania tych dziesięciu intensywnych lat działalności, częścią ducha marki jest ciągłe patrzenie w przyszłość bez nostalgii, poszukiwanie nowej formy. Kampania One Night in Milan została stworzona zgodnie z tym innowacyjnym duchem. 

To nie jest produkt, ale raczej kampania marki. Chcieliśmy wydobyć ich duszę i ducha, a nie produkty. Dlatego stworzyliśmy luźną i świeżą kampanię, z klasycznym layoutem, ale z destrukcyjnymi ujęciami, które nam o nich opowiadają. I nikt lepiej niż twórcze oko Piotra Niepsuja nie potrafił zinterpretować klasycznych miejsc, takich jak hotele z dysonansowymi przedmiotami, a tym właśnie jest cc-tapis!

mówi Omar Sosa, dyrektor Apartamento Studios
cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Eyes in Chains, projekt: Federico Pepe. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Układ dywanowych sił

Historia dywanu, która sięga tysięcy lat, jest klasycznym przykładem tego, jak proces twórczy, który prowadzi do produkcji mebla lub projektu, oznacza nie tylko robienie rzeczy „pięknych”, ale przede wszystkim reprezentowanie tego, czym są dla nas –  naszym bezpośrednim, codziennym doświadczeniem: przyjemnością życia, dotykania, odczuwania, leżenia, chodzenia i powitania, ale także ewokacją podróży, aktywnej tradycji, która staje się doświadczeniem i kulturą produktu, pierwotną radością tworzenia i udostępniania.

„Oto czym jesteśmy: robimy dywany!”,  tym radosnym podsumowaniem Nelcya Chamszadeh, jedna z trzech założycieli cc-tapis, ujmuje całą złożoną prostotę marki, którą stworzyła wraz z Fabrizio Cantonim i Daniele Lora dziesięć lat temu.

cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Stroke, projekt: Sabine Marcelis. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

10 lat cc-tapis – historia pewnej miłości

2011 to rok, w którym firma cc-tapis została oficjalnie założona we Włoszech. W rzeczywistości wszystko zaczęło się kilka lat wcześniej, kiedy Nelcya i Fabrizio spotkali się i zakochali jakieś 18 lat wcześniej między Rapallo i Lozanną, gdzie łączyło ich wspólne hotelowe pochodzenie. Zapewniło to bardzo ważne doświadczenie kształtujące dla zrozumienia charakteru ich przyszłej firmy i do dziś charakteryzuje DNA cc-tapis: „To prawda, że ​​marka ma 10 lat, ale to tak, jakby ta historia zaczęła się wcześniej. Nasze doświadczenie ze szkoły hotelarskiej w Lozannie nauczyło nas fundamentalnej wagi dbałości o szczegóły. Umieść wszystko we właściwym miejscu i zaoferuj najlepszą możliwą obsługę”.Po Lozannie Nelcya i Fabrizio znaleźli się w Ligurii, w świecie hotelowej doskonałości: ona była zatrudniona w hotelu Star w Genui, a on w hotelu Excelsior Palace w Rapallo. To była podstawowa lekcja życiowa i zawodowa tych dwojga.

cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Bliss Big, projekt: Mae Engelgeer. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

cc-tapis czyli 2xC

Zaczęło się od nazwy, dwóch „C”. Podczas gdy na początku bardziej opisowo reprezentowały monogram swoich nazwisk, dziś stały się mniej pretensjonalnym, ale szybszym, ironicznym, szykownym dźwiękiem, który w pełni uosabia fizjonomię, którą nabyła z czasem: „Na początku nazwa odnosiła się do L”. Appart, sklepu, który otworzyli w Strasburgu w 2001 roku.  Była gigantyczna przestrzeń, w której jedną część stanowił wielomarkowy concept store, pomyślany jako prawdziwe mieszkanie, ze wszystkimi różnymi pokojami domu. Obok, ale osobno, znajdował się sklep z dywanami, który później stał się cc-tapis.”To właśnie z decyzją o powrocie do Włoch, a konkretnie do Mediolanu, jednej ze światowych stolic designu, suma tych doświadczeń znalazła swoją formę, ową syntezę empiryzmu i kreatywności typową dla ducha włoskiego designu.Pomysł na pierwszą kolekcję dywanów pojawił się niejako przypadkowo i chociaż był to dopiero wstępny pomysł, od razu był interesujący i wyartykułowany.  Składał się z około 20 kawałków, które można było złożyć.

To był pokrętny projekt i wtedy tak naprawdę nie zaowocował żadną komercjalizacją, ale dla nas był konceptualnie artystycznym punktem wyjścia do zrozumienia, co możemy wyrazić za pomocą dywanu jako przedmiotu i wymiany z kreatywnymi umysłami, która jest wyróżnikiem marki,

mówi Daniele
cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Doodles, projekt: Faye Toogood. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Ze Strassburga na ulicę Brera

Kiedy Daniele został członkiem cc-tapis, marka zyskała strukturę i definicję, znajdując dom w jednym z najbardziej symbolicznych obszarów mediolańskiej mapy designu. Otworzyli salon wystawowy w Brerze, wyznaczając oficjalny pierwszy krok w kierunku przedstawienia się światu, komunikując swój produkt za pomocą gablot i wyświetlaczy, które odzwierciedlały ich charakterystyczną spazmatyczną dbałość o szczegóły. Był to sprawdzian odwagi i chęci do debiutu bez wielu pewników, ale z wielką chęcią do działania.

Kierowała nami prawdziwa lekkomyślność! Żadnych badań marketingowych, żadnych grup fokusowych, nic! Usiedliśmy we trójkę i powiedzieliśmy sobie: zróbmy jakieś ładne kilimy i zobaczymy… coś się wydarzy!

mówi Fabrizio

Nie był to najprostszy start, był piękny produkt – wynik bardzo starannej pracy, ale bez dokładnego wyobrażenia o przyszłości. Jednak po powolnym starcie Mediolan okazał się ważnym punktem strategicznym. Miasto nie od razu sprzyjało, ale z luksusowymi sąsiadami dookoła, w ciągu dwóch lat marka zyskała pierwszych międzynarodowych klientów, od Grecji po Japonię i od Francji po Amerykę.Dzięki pierwszym ważnym zamówieniom cc-tapis zaczęło krążyć i być rozpoznawane. Wiodące firmy z branży meblarskiej, takie jak Poliform i inne, uznały to pełne życia trio za wiarygodnych rozmówców, co pozwoliło marce ustrukturyzować się, rozwijać i jeszcze intensywniej pracować nad cechami, które wyróżniają jej podejście do sztuki wytwarzania dywanów.

cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Giudecca, projekt: Zanellato/Bortotto. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Techniczna precyzja dywanowego rzemiosła

Jednocześnie udoskonalono również ich wiedzę techniczną i produkcyjną. Kiedy marka stawiała pierwsze kroki nie było konkretnej inspiracji dla modeli, a jedynie wspólna wrażliwość założycieli marki. Początkowo tworzyli kolaż z kawałków, bardzo szorstkich rysunków, które następnie wysłali do indyjskiego producenta. Na wynik duży wpływ miał przypadek, a pierwsze egzemplarze, miały zupełnie inne kolory niż oczekiwali zamawiający. Wszystkie jednak sprzedały się!

cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Hello Sonia, projekt: Studiopepe. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

Efekt dywanowej synergii

W tej genialnej synergii między dionizyjską stroną Fabrizia a apollińskim aspektem Daniele można dostrzec tajemnicę cc-tapis.

Kiedy zacząłem z nimi pracować, najpierw przemyśleliśmy cały wizerunek marki. Wziąłem wszystkie modele zaprojektowane przez Fabrizio i wykonaliśmy kilka wariacji kolorystycznych. Pojechaliśmy do Indii, aby pracować bezpośrednio z producentem, a następnie do Nepalu z Jigmay, który później został naszym lokalnym partnerem. Oczyściliśmy początkową estetykę, która była bardzo barokowa, pracując nad bardziej nowoczesną paletą kolorów i zdefiniowaliśmy pewną ideę stylu, tę średnio-nowoczesną estetykę wynikającą z badań prac niektórych włoskich projektantów i architektów modernistycznych z XX wiek.

wyjaśnia Daniele
cc-tapis 10 Years Campaign One Night in Milan, dywan: Traces de Memoire. Zdjęcie: ©Piotr Niepsuj

„Przypadkowe” spotkanie tych różnych doświadczeń doprowadziło do powstania ścieżki i nowatorskiej osobistej wizji myślenia o sztuce robienia dywanów, a przede wszystkim dzielenia się przyjemnością i miłością do tego, co robi się dobrze, z głową i sercem, z projektantami i publicznością.

Zobacz także:

CC-Tapis odkrywa świat gestu w nowej kolekcji

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close