Taką renomą i popularnością zagranicą jak Krosno Glass może poszczycić nie niewiele polskich firm wnętrzarskich. Jeden z najstarszych rodzimych producentów szkła wniósł polskie rzemiosło do domów ludzi na całym świecie.
Na czym polega fenomen marki, która nawet w dobie pandemii notuje rekordy sprzedaży? Jakie ma plany na przyszłość i która jej kolekcja podbiła serca międzynarodowej klienteli?
Tradycja i nowoczesność
Krosno Glass to bez wątpienia jedna z kultowych polskich marek, którą z powodzeniem określić można mianem dobra narodowego. Kieliszki, szklanki, patery czy salaterki z krośnieńskiej manufaktury szkła to stały element wyposażenia domów większości Polaków. Należy również pamiętać, że marka oferuje równie bogate portfolio szkła dekoracyjnego.
Co ciekawe, firmie skutecznie udało się przekuć sukces krajowy na zbudowanie bardzo mocnej pozycji na rynkach międzynarodowych. Wymagało to stworzenia przemyślanej strategii. Chodziło przecież o umiejętne połączenie blisko stuletnie dziedzictwo (Krosno powstało w 1923 roku!) z nowoczesnymi formami sprzedaży i kontaktu z klientem. W efekcie dzisiaj Krosno Glass eksportuje sygnowane przez siebie produkty do ponad 60 krajów na świecie. Jednak to jeszcze nie koniec ambitnych planów producenta.
Amazon i krótka historia światowego sukcesu
Doskonały przykład międzynarodowego sukcesu Krosna Glass stanowi współpraca z serwisem Amazon. Największy na świecie sklep internetowy rozpoczął kooperację z polskim producentem w 2018 roku. W ciągu zaledwie dwóch lat produkty marki trafiają na 6 rynków w Europie. Kolejne kraje – Szwecja oraz USA, niebawem dołączą do tego grona.
Rok do roku Krosno Glass osiągnęło na Amazon wzrost sprzedaży o 230%. Tylko podczas pierwszych 3 kwartałów tego roku zrealizowało 67 624 zamówień. Największymi miłośnikami polskiego szkła z Podkarpacia okazali się Brytyjczycy i Niemcy. Jednak popularność krośnieńskich kieliszków, szklanek czy karafek rośnie również w Hiszpanii, Francji i we Włoszech. Wspomniane narody przykładają olbrzymią wagę do sztuki dekoracji stołu. Dlatego popularność polskiego szkła należy traktować jako wyraz uznania dla jego designu i jakości.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji. Kooperacja z Amazon realizuje jeden z filarów polityki Krosno Glass. Chodzi oczywiście o rozwój sprzedaży online.
E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży” – podkreśla Paweł Szymański, prezes Krosno Glass S.A.
Avant-Garde – międzynarodowa gwiazda Krosno Glass
Na podstawie dziesiątków tysięcy zamówień na Amazonie można śmiało wyłonić niekwestionowaną gwiazdę w ofercie Krosno Glass. Największym uznaniem zagranicznych klientów cieszy się kolekcja Avant-Garde. W jej skład wchodzą kieliszki do białego i czerwonego wina, piwa, szampana i margerity, szklanki, pokale do drinków, karafka oraz dzbanek.
Szkło z kolekcji Avant-Garde to połączenie kilku kluczowych elementów. Przede wszystkim design – oryginalna forma czarek rzeczywiście ujmuje.
Po drugie mamy do czynienia ze szkłem o krystalicznej przejrzystości, co stanowi znak rozpoznawczy huty.
I wreszcie, równie ważna oraz funkcjonalność. Wyróżnia się ona nowoczesną linią o delikatnie zaoblonych kształtach. Walory estetyczne szkła z tej kolekcji doskonale podkreślą doznania smakowe degustowanych w nim trunków. Bez wątpienia to ponadczasowa elegancja, niezależna od przelotnych trendów.
Zobacz także: