Paryska agencja do spraw luksusowych projektów 1.618 jest międzynarodową siecią relacji pomiędzy klientami produktów z najwyższej półki oraz profesjonalistów. Dzielą się oni informacjami oraz przemyśleniami na temat ważności korelacji między pięknem, estetyką, a ekologiczną świadomością i niezależnością. Jako najnowsze z wyzwań, grupa podjęła opracowanie koncepcji na tworzenie, produkcję oraz konsumpcję, które miałyby pozytywny, a nie tylko szkodliwy wpływ na środowisko. Uważają, że rynek luksusu może napędzać innowację oraz technologię, a przez to równocześnie początkować światowe zmiany.
Agencja założona została w 2009 roku przez Barbarę Coignet. Co roku, w maju organizuje przedsięwzięcie wystawiennicze, a następnie wydaje publikacje zawierającą spis luksusowych marek, których produkty wykonywane są bez naruszenia etyki. Grupa ośmiu niezależnych ekspertów sprawdza pojedynczo każdy ze wspomnianych produktów, aby upewnić się, że wszystkie spełniają najbardziej ścisłe wymogi. Dotyczy to między innymi branż takich jak projektowanie biżuterii czy mody.
W ostatnim ze sprawozdań, ze 150 przetestowanych marek, 13 okazało się zaskakująco przyjaznych środowisku. Odnosząc się do doświadczenia w swoich dziedzinach, eksperci najwyżej oceniali produkty, które sami chcieliby mieć.
Nazwa 1.618 wywodzi się z matematycznego opisu Złotego Podziału, używane w sztuce jako techniki na tworzenie poprawnych estetycznie kompozycji.