Search

Fotografia o Bauhausie | geometryczny kontrast

Fran Parente dla AD

Brazylijski fotograf Fran Parente przedstawił w formie artystycznej zabawy kluczowe obiekty klasycznego Bauhausu. Dla meksykańskiego magazynu AD stworzył kreacje, które w lekki sposób podkreślają czym ten styl najbardziej się charakteryzuje. W efekcie każda fotografia to kwintesencja designu pierwszej połowy XX wieku, są tu więc meble artystyczne najbardziej uznanych marek, ale także liczne późniejsze nawiązania. Nawet przez krzyczące kolory i wzory nie jesteśmy stanie oderwać się wzrok od tego wspaniałego projektu!

Klasyki Bauhausu

Fran Parente dla AD
Fran Parente dla AD

Biurko, którego projekt przypisuje się Marcelowi Breuerowi, wyprodukowane przez Thonet (lata 30.). Nad nim znajduje się niemiecki zegar Kastell (lata 80.). Modelka trzyma w rękach sycylijską cytrynę i pomarańczę – obiekty, które powstały w latach 40. dla marki Loja Teo.

Fran Parente dla AD
Fran Parente dla AD

Ikony Bauhausu na tej fotografii to po pierwsze Sunburst Clock (1949) George’a Nelsona Vitra, następnie fotel Corona (lata 60.), który „popełnił” Poul Voltherdesign. Natomiast modelka trzyma stojak na czasopisma Ferro Velho (lata 50.).

Fotografia
Fran Parente dla AD

Tu z kolei widzimy włoski stół (lata 70.), a na nim zestaw szklanych naczyń Ventura Design Vidros (’40), wazon z Ota Design i krzesło – Chair (’50) zaprojektowane przez Geraldo de Barrosa. Wisząca tutaj lampa została zaprojektowana przez Gustavo Di Menno dla marki Pantográfica (2017).

Malarskie nawiązania

Fotografia
Fran Parente dla AD

Ta fotografia przedstawia stół Jaya de Artefacto i na nim lampę (po lewej) Adriany de Breton oraz ceramiczny wazon z czarno-białymi paskami z Marché Art de Vie. Obok zabawny Stool-tool bench (2016), zaprojektowany przez Konstantina Grcica dla Vitry. Nad nimi góruje dekoracja wg projektu brazylijskiej malarki Niobe Xandó – Masks XXXVII.

Fotografia
Fran Parente dla AD

Tło tej kompozycji stanowi obraz inspirowany pracami Nathalie Du Pasquier. Żółta lampa stołowa Canaleta to typowy projekt z lat 70-tych. I znowu zestawiono tu współczesny mebel – krzesło Assurini (2018) autorstwa Rodrigo Almeida dla innej południowoamerykańskiej marki Legado Arte.

Fotografia
Fran Parente dla AD

To łóżko w latach 50. zaprojektował Geraldo de Barros dla Legado Arte, obok stolik Jaya, a nad nim lampa stołowa (lata 60.) marki Loja Teo i niemiecki czajniczek (lata 80.) zaprojektowany przez Matteo Thuna.

Te zachwycające prace wyróżnia przede wszystkim zabawa perspektywą, geometrią i kolorem. Fotograf Fran Parente nie tylko wyczuł doskonale styl Bauhausu, ale dodał mu także południowoamerykańskiej witalności.

 

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close