Search

Training Humans | komputerowy obraz człowieka

Fondazione Prada - Training Humans 16

Fondazione Prada za prezentuje Training Humans. Przełomową wystawę stworzyła Kate Crawford, badaczka sztucznej inteligencji, artystka i profesor, oraz Trevor Paglen, także artysta i badacz. Zlokalizowane w Osservatorio wydarzenie rozpocznie się 12 września i potrwa do 24 lutego 2020.

Fondazione Prada - Training Humans 2

Fondazione Prada - Training Humans 6

Fondazione Prada - Training Humans 15

Training Humans to pierwsza duża wystawa fotografii poświęcona obrazom szkoleniowym. To kolekcje zdjęć wykorzystywanych do uczenia systemów sztucznej inteligencji, jak „widzieć” i kategoryzować świat. Na tej wystawie Crawford i Paglen ujawniają ewolucję zestawień i obrazów szkoleniowych od lat 60. do dziś. Projekt poddaje w wątpliwość obecny status obrazu w sztucznej inteligencji i systemach algorytmicznych. Od edukacji i opieki zdrowotnej po nadzór wojskowy, od egzekwowania prawa i zatrudniania po system wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych. Training Humans w szczególności analizuje dwie podstawowe kwestie. Po pierwsze jak ludzie są przedstawiani, interpretowani i skodyfikowani za pomocą zbiorów danych szkoleniowych. Po drugie w jaki sposób systemy technologiczne zbierają, znakują i wykorzystują ten materiał. Ponieważ klasyfikacje ludzi przez systemy sztucznej inteligencji stają się bardziej inwazyjne i złożone, ich uprzedzenia i polityka stają się widoczne. W ramach wizji komputerowej i systemów sztucznej inteligencji formy pomiaru łatwo – ale ukradkiem – zamieniają się w osądy moralne.

Fondazione Prada - TrainingHumans 11

Fondazione Prada - TrainingHumans 10

„Kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy konceptualizować tę wystawę ponad dwa lata temu, chcieliśmy opowiedzieć historię o obrazach używanych do „rozpoznawania” ludzi przez komputery i systemy sztucznej inteligencji. Nie nie interesowały nas hipnotyzująca, marketingowa wersja sztucznej inteligencji ani opowieści o dystopijnych robotach przyszłości. Chcieliśmy raczej zaangażować się w materialność sztucznej inteligencji i poważnie potraktować te codzienne obrazy jako część szybko ewoluującej machinicznej kultury wizualnej. To wymaga od nas otwarcia czarnych skrzynek i zobaczenia, jak działają silniki widzenia”, stwierdzili artyści.

Kate Crawfor_Credit Cath Muscat
Kate Crawfor | © Cath Muscat
Trevor Paglen_Copyright Paglen Studio
Trevor Paglen | © Paglen Studio
Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close