Styl i design po włosku w całej okazałości pojawiły się na chińskiej scenie w salonach Glory Casa.
Włoskie studio Vudafieri-Saverino Partners opracowało nową koncepcję dla chińskiego lidera w sprzedaży wysokiej klasy mebli. 4 nowe sklepy flagowe, w których architektura i wnętrza
mają status symboli włoskiej elegancji i stylu.
Design po włosku | Glory Casa
Glory Casa szczyci się mianem wiodącej azjatyckiej firmy zajmującej się sprzedażą włoskich mebli haute de gamme. Oferują między marki Armani Casa, Roberto Cavalli Home, Versace Casa, Porada, Villari, Bizzotto , Visionnaire, Sicis, Clan Milano, Jumbo, Formitalia, Baldi …. Glory Casa jest uznawana za ambasadora marki Made in Italy, przekazującego europejską elegancję i styl na Dalekim Wschodzie.
Atmosfera przemawiająca do gości po włosku to motyw przewodni 4 nowych sklepów flagowych w Pekinie, Szanghaju, Shenzhen i Kunming. Otwarto je niedawno w czterech prestiżowych centrach handlowych.
Mediolańscy architekci
Wierne tradycji mediolańskiego twórczego atelier, pracownię wybraną do projektu prowadzą Tiziano Vudafieri i Claudio Saverino. Ich interwencje dzielą się między architekturę, projektowanie wnętrz, modę, hotelarstwo i projektowanie żywności. Podejmują zarówno wielkie miejskie, krajobrazowe i społeczne tematy, jak i mieszkaniowe, komercyjne i architekturę przemysłową.
Studio architektoniczne z siedzibą w Mediolanie i Szanghaju może pochwalić się sporym doświadczeniem w projektach dla marek modowych takich jak Delvaux, Pucci, Tod’s, Roger Vivier, Moschino czy Sonia Rykiel. Tym razem ich zadanie polegało na stworzeniu jednoznacznego rejestru estetycznego dla nowych adresów Glory Casa. Celem było zaprojektowanie charakterystycznych przestrzeni, zdolnych do natychmiastowego wyrażenia savoir-faire i estetycznej esencji Made in Italy.
Styl po włosku to pasja do piękna i kunszt wykonania – to kluczowe elementy naszego projektu Glory Casa. Salon wymagał duszy, przestrzeni odpowiedniej do przyjęcia niektórych z najbardziej prestiżowych włoskich producentów mebli. Pomysł polegał na użyciu włoskiej architektury jako kodu reprezentującego wartości marki ”, powiedział architekci Tiziano Vudafieri i Claudio Saverino.
Łuk | architektura po włosku
Ikonicznym elementem nowych flagowych sklepów Glory Casa staje się okrągły łuk, który charakteryzuje przestrzenie: od fasad po wnętrza. Najczystszy z elementów konstrukcyjnych, archetyp wybrany jako symbol włoskiej architektury od czasów starożytnych do współczesności. Łuki w elewacji, w całości pokryte szarym marmurem, wyznaczają szerokie przejścia pod portykami. Silny wizualnie efekt tworzy jednocześnie idealną przestrzeń do spacerów. Nawiązują one do uliczek pod portykami typowych dla włoskich miast, a dodatkowo zapraszają do spojrzenia w okna. Duże witryny sklepowe przecinają solidne marmurowe ściany, aby zachować wewnątrz prywatność i komfort klientów.
Takie same łuki znajdują się także w elewacjach wewnętrznych, wyraźnie definiując przestrzenie Glory Casa w centrum handlowym. Architekci Vudafieri-Saverino zaprojektowali także układ wnętrz i rozmieszczenie przestrzeni. Stworzyli elastyczne obszary komercyjne, których układ to nie wymuszona trasa, a raczej spacer między różnymi opowieściami. Obszary wspólne jak recepcja czy punkt informacyjny są ułożone na przemian z monobrandowymi przestrzeniami. Sugestywne metalowe łuki oznaczają przejście z jednej przestrzeni do drugiej. W ten sposób marka podkreśla swoje DNA po raz kolejny nawiązując do kodu architektury po włosku.