Search

LAUFEN – rewolucja wg Matteo Fioriniego

Showroom Laufen w Mediolanie_pointofdesign.pl

LAUFEN, poprzez artystyczną wystawę –­ specjalną instalację stworzoną przez Matteo Fioriniego we współpracy ze Studio LYS zainaugurowała działalność swojego rewolucyjnego showroomu w Mediolanie. Ta nowa koncepcja nawiązuje do innych, zlokalizowanych na całym świecie, stref szwajcarskiego brandu.

Instalacja autorstwa Matteo Fioriniego w mediolańskim showroomie Laufen.

Marka LAUFEN powróciła do Mediolanu z okazji Milan Design Week we wrześniu 2021 roku, z nową przestrzenią – wyjątkowym showroomem zlokalizowanym na drugim piętrze eleganckiego budynku w pobliżu dzielnicy mody, Piazza della Scala, Duomo i Brera, jednej z najbardziej fascynujących części miasta, będącej synonimem sztuki i designu.

LAUFEN – od klasycznej konwencji do sztuki

Od 4 do 10 września 2021 roku, nowy showroom LAUFEN, zaprojektowany przez Matteo Fioriniego i Studio LYS, gościł tymczasową instalację stworzoną przez tych samych projektantów pod prowokacyjnym tytułem: „Czy jestem otwarty?”. Wystawa odchodzi od klasycznej konwencji prezentacji wnętrz łazienkowych – produkty LAUFEN zostały tu rozmieszczone w przestrzeni, niczym rzeźby w galerii sztuki. Instalacja określiła w ten sposób wizję LAUFEN i chęć nawiązania, poprzez podobne strefy marki na całym świecie, dialogu pomiędzy sztuką, designem i architekturą.

LAUFEN – przestrzeń w przestrzeni

Wchodząc do showroomu, zwiedzający mogli również odkryć „przestrzeń w przestrzeni”: LAUFEN zaprezentował bowiem swoją pierwszą wirtualną strefę, cyfrowy sztuczny świat stworzony przez doświadczoną projektantkę Annabelle Schneider we współpracy ze szwajcarskimi architektami Gabrielle Hächler i Andreasem Fuhrimannem. Odwiedzający zaproszeni zostali do wciągającej cyfrowej podróży, która prowadziła ich do wymarzonej i futurystycznej łazienki. Na wewnętrznym dziedzińcu, goście mogli natomiast zrelaksować się, oglądając dzieła międzynarodowego fotografa mody Hugo Comte’a, który sportretował modelki i modeli w projekcie zrealizowanym dla KARTELL by LAUFEN.

Showroom Laufen w Mediolanie.

Niczym na scenie opery La Scala, która jest położony niedaleko – nowy showroom został więc pomyślany jako płynna przestrzeń, scena, na której różne głosy LAUFEN ożywają, pozwalając na poznawanie marki w niesamowity i zaskakujący sposób. Specjalnemu otwarciu przestrzeni w Mediolanie towarzyszyła również ekskluzywna kolacja.

Nowa lokalizacja LAUFEN dołączyła do innych stref zaprojektowanych w ostatnich latach na całym świecie: od Madrytu po Moskwę, od Miami po Wiedeń, od Pragi po Berlin. Każda z nich – podobnie jak LAUFEN Forum w Szwajcarii – oferuje, poprzez szyte na miarę koncepcje i rozwiązania architektoniczne, inną interpretację marki i tożsamości szwajcarskiej firmy.

 

W ten sposób każda przestrzeń staje się lokalnym nadawcą, który pomaga w kształtowaniu i przekazywaniu międzynarodowego programu, prezentując markę LAUFEN jako miejskie centrum debat kulturalnych. Odchodzimy od prestiżu. Zmierzamy w kierunku dialogu, mówi Roger Furrer, Dyrektor Marketingu LAUFEN.

Istalacja autorstwa Matteo Fioriniego dla marki Laufen.

Chcemy podkreślić doświadczenie marki jako spójną i holistyczną koncepcję, która tworzy sieć wszystkich naszych przestrzeni na całym świecie, a także strefę do badań, interpretacji i kwestionowania istniejących rozwiązań i koncepcji, kontynuuje Roger Furrer.

Pierwotnie przestrzeń nowego showroomu w Mediolanie, o powierzchni 125 mkw., była dość ciemna i podzielona, więc projekt jej renowacji zakładał rozjaśnienie i połączenie pomieszczeń w płynny układ z czterema głównymi obszarami: przedpokojem, otwartą strefą wystawienniczą, antresolą i tarasem. W efekcie, jest to miejsce zaprojektowane z myślą o elastyczności użytkowania bez ograniczeń. Tutaj kolumny wtapiają się w sufit, lekkie panele tworzą tymczasowe pomieszczenia, a belki stropowe stają się falami przenoszącymi światło z góry.

Projekt nowego showroomu LAUFEN autorstwa Matteo Fioriniego wraz ze Studio LYS pomyślany został jako nakładanie się splecionych ze sobą warstw, aby pokazać złożoność LAUFEN. Publiczność i klienci mogą więc poznawać markę, doświadczając jej w różnych aspektach – począwszy od produktów, szczegółów technicznych i wyrafinowanych materiałów, aż po instalacje obrazów i wideo.

Zobacz także:

Śródziemnomorski styl: Patricia Urquiola dla Laufen

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close