Louis Vuitton ogłosił wprowadzenie trzech nowych eaux de parfums, które oddają ducha wiecznego lata Los Angeles. Trzyczęściowy zapach, odpowiednio nazwano „Sun Song”, „Cactus Garden” i „Afternoon Swim”, szepcze tajemnice Miasta Aniołów.
Poetycka wizja
Każdy zapach jest reprezentowany wizualnie przez Alexa Izraela, który poetycką współpracą z Bretem Eastonem Ellisem (Gagosian, 2016) podkreśla jego dobrze udokumentowane referencje z Los Angeles. Z tego względu Izrael zastosował trzy wersje oryginalnych kompozycji do projektu opakowania. Starał się przede wszystkim połączyć zapach z emblematyczną grafiką, aby odzwierciedlić jego architekturę.
„Sun Song” jest ubrany w lato, wypaloną na żółto soczewkę przeciwsłoneczną, zaczerpniętą z izraelskiej serii „Lens” z 2015 roku. Ponadto pudełko „Cactus Garden” zawiera Desperado (2015), instalację, która składa hołd surowemu krajobrazowi Kalifornii. „Afternoon Swim” surfuje po New Waves, obrazie, w którym łamacze płyną w stronę Oceanu Spokojnego. Ostatni jest inspiracją po wystawie w Hongkongu z 2018 roku o tej samej nazwie.
Louis Vuitton a sztuka
Izrael od dawna podziwiał zaangażowanie marki we współpracę artystyczną. Dlatego robi ukłon w stronę Takashi Murakamiego, Richarda Prince’a, a także Jeffa Koonsa jako jego ulubionych współpracowników Louis Vuitton. „Myślę, że naprawdę zrozumiałem zaangażowanie firmy w sztukę, kiedy odwiedziłem Fundację LV w Paryżu” – dodaje. „Byłem całkowicie zdumiony ogrodem na dachu i odwagą, aby firma pozwoliła Frankowi Gehry’emu stworzyć tę przestrzeni”.