Gustavo Neves tworzy surowe i naturalne przedmioty, organiczne meble, które pojawiły się w kolekcji The Invisible Collection. Brazylijski architekt i projektant zawsze starał się znaleźć elementy pasujące do jego oryginalnej estetyki. Chodzi w niej wyłącznie o poszanowanie i ulepszanie dzikiej natury materiałów pozostawionych w stanie surowym.
Neves zaczął projektować własne obiekty przy okazji zleceń tworzenia wnętrz prywatnych klientów na całym świecie. Teraz po raz pierwszy stały się dostępne szerszej publiczności jako część kapsuły uruchomionej przez The Invisible Collection.
Pochodzący z miasta Jaú w Brazylii Neves spędził dzieciństwo w warsztacie rzemieślniczym swojego dziadka. Specjalizował się on w tworzeniu instrumentów smyczkowych i drewnianych zabawek. Z pewnością wczesny kontakt z rzemiosłem zainspirował go do stworzenia własnych rzeczy. Obdarzył go także szczególną wrażliwością na surowce.
Nie jestem autorem, ale współautorem, wraz z naturą”
Współzałożyciele marki Anna Zaoui i Isabelle Dubern potrafią wyszukiwać talenty, zajmując się produkcją prac Pierre’a Yovanovitcha i Vincenta Darrè. Tak opisują organiczne meble Nevesa:
Projekty są mocne i surowe, estetyczne i zupełnie niecodzienne. Jego dzieło uderza w troskę wszystkich o przyszłość naszej planety. Gustavo naprawdę uważa architekturę i dekorację wnętrz za sposób na pogodzenie człowieka z naturą.
Surowe organiczne meble
Rzeźbiarskie meble Nevesa zawsze zawierają naturalne surowce kontrastujące z elementami stworzonymi przez człowieka. Oprócz najlepszych prac ze swojego obszernego archiwum wnętrz, Neves zaprojektował także nowe elementy. Organiczne meble, kolekcję lamp, stołów i akcesoriów z brązu i białego selenitu zatytułowane Enso.
Wybrałem brąz, ponieważ można go formować ręcznie, ma neutralny kolor i powierzchnię z fakturami i nieregularnościami. Brąz pozwala mi tworzyć rzeźby, które nie konkurują z surowcem, który chcę podkreślić.
W rzeczywistości w kolekcji dwie wyraźne estetyki łączą się, aby stworzyć napięcie między tym co surowe a tym co dopracowane. Tą równowagę Neves porównuje do relacji między poszczególnymi częściami drzewa.
Fragmenty z brązu byłyby pniem i gałęziami, a kamienie i kryształy – owocami. Razem tworzą jedną istotę, którą jest drzewo.
Zobacz także:
projekt-wnetrza-przewodnik-po-stylu-francja
prace-wloskiego-artysty-inspirowane-dalekim-wschodem
slow-motion-niezwyklosc-obiektow-aldo-bakkera