Chanel Calibre 2 to zegarek, którego projektanci w bardzo sprytny sposób uniknęli wpadnięcia w pułapkę niepotrzebnego skomplikowania damskiego zegarka. Zamiast korzystania z popularnych dekoracyjnych motywów florystycznych, korzystają z uwidoczniania piękna samej technologii zegarka, w celu nadania mu kobiecego i eleganckiego charakter. Twórcy dostali zlecenie opracowania formy, które odda strukturę kwiatów kamelii.
We współpracy z najlepszymi
Calibre 2 zestawia kompozycję złożonych linii i okręgów z delikatną, minimalistyczną kopertą Première. Duet ten dopełniają dwie kombinacje diamentów podkreślających strukturalne ścięcia. Jak zwykle, marka Chanel skorzystała z profesjonalizmu największych talentów projektowych. Grupa Chatelain, która zajęła się opracowaniem produktu, została wykupiona przez Chanel w latach 90. Odpowiedzialna jest za ceramiczną oprawę J12 . W tym roku nawiązała współpracę z projektantem zeszłorocznego modelu Calibre 1, którym jest Romain Gauthier. W rezultacie zaprezentowany produkt prezentujący najbardziej wyszukane i luksusowe wzornictwo w pięknej formie. W czarnej ramie, które zdaje się unosić pod przejrzystą powłoką, umieszczone zostały linie opisujące kwiat. Wykorzystane zostały jako mostki, które zapewniają balans dla mechanizmu znajdującego się w środku.
Trzy luksusowe warianty
Marka Chanel zaprezentowała trzy wersje zegarka Première Camélia Skeleton. Wszystkie wykonane zostały z białego złota, jednak różnią się ilością drogocennych kamieni i minerałów wykorzystanych w ramach ich wykończenia. Pierwszy z nich zdobią ręcznie szlifowane diamenty umiejscowione z łukach, które sprawiają że forma zegarka staje się łagodniejsza. Mostki pozostały czarnym tłem, a uchwyt paska również zdobią kamienie. Pozostałe dwa modele (jeden z nich ma diamentową bransoletkę) posiadają zestaw okręgów, które w przypadku oglądania pod odpowiednim kątem, zdają się składać na wielowarstwowy napis 5s.
Camélia Skeleton w nieoczekiwany i nieoczywisty sposób łączy w sobie element męskie i żeńskie i doskonale wybrzmiewa filozofią słynnej marki Chanel.
Zobacz także: