Search

Roboty Chanel – wiosna/lato 2017

Chanel wiosna/lato 2017

„Centrum danych” to temat przewodni tegorocznego pokazu kolekcji Chanel wiosna lato 2017. Na wybiegu zobaczyć można było między innymi modelki ubrane na wzór robotów, z torebkami z wbudowanymi ekranami LED.

Pokaz odbył się 4-tego października w paryskim Grand Palais. Dyrektor kreatywny- następca założycielki marki Coco Chanel, Karl Lagerfeld, który jest znany ze skomplikowanych, rozbudowanych scenografii pokazowych, zamienił historyczny pałac w „Chanel Data Center” czyli Centrum Danych Chanel. „Centrum danych jest czymś bardzo powszechnym w dzisiejszych czasach”, powiedział Lagerfeld w wywiadzie. „To pomysł na przedstawienie nowoczesnej kobiety, niezależnej od wieku, w którym żyje, czasu czy okoliczności.”

Technologiczne spojrzenie na modę

„To nie jest technologia ukazana w zimny sposób, to technologia zdecydowanie kameralna, przytulna”, dodaje. „Nawet jeżeli komuś się to nie podoba, musi przyznać, że jest to coś, co zmieniło świat, coś, co zaczęło go kreować od nowa, upraszczając wiele rzeczy.” Wybieg został ustawiony pomiędzy dwoma panelami z kontrolkami, pokrętłami, przyciskami oraz kolorowymi kablami. Modelki, w tym dwie w przebraniach szturmowców wyłoniły się zza dekoracyjnych maszyn. Kolory, zwisających dookoła kabli, zostały powtórzone w kolekcji, między innymi dodane do cyfrowych nadruków na ubraniach czy do ikonicznej tweedowej marynarki.

Kultowa torebka Chanel w nowym wydaniu

Szeroka gama akcesoriów z nowej kolekcji zawiera na przykład kolorowe czapki z daszkiem, torebki w kształcie robotów czy monochromatyczne charakterystyczne pikowane torebki typu Chanel clutch z wyświetlaczami LED. „Robot- to coś co zainspirowało mnie do stworzenia najbardziej zapamiętanej z pokazu kurtki, symbolizującej nieznaną przyszłość. Dzięki temu, można stwierdzić, że Chanel to marka ponadczasowa”, mówi Lagerfeld.

Sklep ze szklaną fasadą

Skłonność tego Domu Mody do wyszukanych, unikalnych dekoracji nie ogranicza się tylko do pokazów. By stworzyć niepowtarzalną fasadę sklepu w Amsterdamie, marka zatrudniła holenderską firmę MVRDV, w celu wymienienia tradycyjnej elewacji na nową, ze szklanych cegieł, mocniejszych nawet od betonu.

https://pointofdesign.pl/moda/nowa-odslona-chanel-n5/

https://pointofdesign.pl/moda/boss-womenswear-wiosnalato-2017/

 

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close