Dzięki nowej strategii Giuseppe Di Nuccio, FontanaArte szykuje coś specjalnego na nadchodzący Design Week. Marka wypuszcza kolekcję lamp, dostępną od dzisiaj w mediolańskim sklepie flagowym na Corso Monforte, a także w wybranych sieciach sklepów.
Gio Ponti inspiruje
Nowa BILIA Mini została stworzona w mniejszej skali i oferuje szereg wariantów kolorystycznych. Model można dostosowywać do różnorodnych wnętrz, wybierając spośród szlachetnych chromowanych i satynowych wykończeń czy pasteli pret-a-porter, które Gio Ponti zaprojektował w 1932 roku. Wtedy też zrodził się pomysł oryginalnej, pełnowymiarowej Bilii.
Projekt składa się z dwóch współgrających, charakterystycznych form geometrycznych: stożka i kuli. Siła tego prostego pomysłu tkwi w niezwykłym balansie proporcji. BILIA Mini prezentuje ten kultowy model w palecie 10 zapierających dech w piersiach wariantach kolorystycznych: bieli – czerni – zieleni – błękicie – żółci – czerwieni – czarnym niklu – błyszczącej miedzi – niklu satynowym – satynowym mosiądzu.
Wymiary, waga i ergonomia zostały zaprojektowane tak, aby idealnie pasować do sekretarza, stolika do kawy czy ławy. Koncepcja ta przejmuje spuściznę Pontiego i bawi się metalicznymi wykończeniami, a także nawiązuje do współczesnych trendów i stylu życia.
Giuseppe Di Nuccio o BILIA Mini
„Naturalnym wyborem przy zalączaniu nowej strategii marki stała się promocja takiego obiektu, którego forma, materiały i autorstwo nawiązują do esencji designu. BILIA Mini podkreśla zdolność do dialogu z użytkownikiem. Ponadto do jego ewolucji wraz z ewolucją rzeczywistości”, mówi Giuseppe Di Nuccio, CEO FontanaArte. „Założyciel i dyrektor artystyczny FontanaArte, Gio Ponti, początkowo planował inną wersję tej lampy pod względem skali i koloru. Ten klasyczny model od wielu dziesięcioleci cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie. My w tym projekcie odnaleźliśmy duszę FontanaArte i daliśmy jej ekscytujące nowe barwy”.
Model od podstaw
BILIA Mini jest lampą o wysokości 26cm. Górna część ma średnicę 12cm, a podstawa 8cm. Gio Ponti i Pietro Chiesa założyli FontanaArte w Mediolanie w 1932 roku. Jest to wiodący producent oświetlenia dekoracyjnego na świecie. Nowa strategia stworzona przez Giuseppe Di Nuccio ma na celu przeformułowanie marki FontanaArte. Chce także postawić na dialog z wielkimi mistrzami włoskiej tradycji projektowania. FontanaArte jest członkiem-założycielem Altagamma, ekskluzywnego klubu włoskich luksusowych marek. Od 2016 jest również częścią ItalianCreationGroup wraz z prestiżowymi markami takimi jak Driade, Valcucine i Toscoquattro.