Pedrali inauguruje „szarość z recyklingu” – linia „grey recycled” to pierwsze krzesła wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu. Zrównoważony design odnosi się do każdego działania mającego na celu zmniejszenie naszego wpływu na środowisko. Projektowanie w zgodzie z naturą polega nie tylko na minimalizowaniu negatywnego wpływu procesu projektowania. Chodzi także o tworzenie wysokiej jakości produktów, które wytrzymają próbę czasu. I to zarówno pod względem stylu jak i wydajności, stawiając na pierwszym miejscu zdrowie i komfort ludzi.
Szary z recyklingu
Zgodnie z tą filozofią Pedrali wprowadził na rynek swoje pierwsze kolekcje wykonane w całości z przetworzonego tworzywa sztucznego. Ta niezwykła rewolucja pozwoliła firmie 100% Made in Italy osiągnąć kolejny ważny kamień milowy w dążeniu do zrównoważenia środowiskowego. Nowy materiał wykonano w 50% z pokonsumenckich odpadów tworzyw sztucznych i w 50% z odpadów przemysłowych z tworzyw sztucznych.
Odpowiedzialność i innowacja Pedrali
Odpady pokonsumenckie tworzyw sztucznych pochodzą z produktów, które zostały użyte, a następnie poddane recyklingowi przez konsumentów. Chodzi więc przede wszystkim o plastikowe butelki lub opakowania do żywności. Z kolei wykorzystanie odpadów przemysłowych z tworzyw sztucznych to nie nowość dla Pedrali. Firma zawsze ponownie włączała część własnych odpadów przemysłowych z powrotem do procesu produkcyjnego. Przemysłowy element nowego, w 100% pochodzącego z recyklingu materiału firmy pochodzi z plastikowych odpadów, pojemników i folii.
Ta mieszanka pozwala nam wytwarzać wysokiej jakości ekologiczne produkty o doskonałych właściwościach mechanicznych. Pozyskanie 50% tego materiału z odpadów pokonsumenckich oznacza selekcję, sortowanie i odzyskiwanie materiału, który w innym przypadku zostałby wyrzucony. Zamiast tego, przeprowadzając precyzyjne testy i analizy, możemy stworzyć idealny surowiec do zastosowania w meblach ” – wyjaśnia wspólny dyrektor generalny firmy, Giuseppe Pedrali, założony w 1963 roku przez jego ojca Mario.
Kontraktowe eko-meble
Obecnie Pedrali eksportuje do ponad 100 krajów na całym świecie. Meble tej marki pielęgnują głęboko zakorzenione wartości, takie jak szacunek dla tradycji, pionierskie podejście do innowacji i ciągłe dążenie do piękna. Pedrali zidentyfikował 50% odpadów pokonsumpcyjnych jako idealną mieszankę gwarantującą wysoką jakość produktów o wysokim poziomie odporności i trwałości. Takie wymagania stawia się przed meblami kontraktowymi, biorąc pod uwagę ich znaczne i długotrwałe użytkowanie. Aby zapewnić te właściwości, meble wykonane z nowego, w 100% pochodzącego z recyklingu materiału, poddawano licznym testom. Dzięki temu udowodniono, że radzą sobie doskonale z długotrwałym działaniem światła i temperatury od + 50 ° C do -10 ° C. Ponadto antystatyczne wykończenia mebli łatwo czyścić, konserwować i – co ważniejsze, biorąc pod uwagę trwającą pandemię – dezynfekować.
Przyjazne krzesła
Wszystkie produkty wykonane z tego nowego, trwałego materiału mają charakterystyczny szary odcień. Neutralny kolor wybrano tak, aby wyrównać i ukryć wszelkie niedoskonałości typowe dla materiałów pochodzących z recyklingu. Ze względu na nazwę „grey recycled” produkty oznaczono nadrukiem „100% recycled”, aby podkreślić ich przyjazność dla środowiska.
Nowości czyli „szarość z odzysku”
Jednym z dwóch nowych produktów wykonanych z tego nowego materiału jest krzesło Remind „grey recycled”. Zaprojektował je Eugeni Quitllet. Czerpał z miękkich, falistych krzywizn drewnianych krzeseł z końca XIX wieku, zinterpretowanych na nowo w innowacyjnej tonacji. W ten sposób zmysłowy i romantyczny projekt Remind zyskał zupełnie nowy charakter. Wykonane z monobloku z formowanego wtryskowo polipropylenu, przezroczyste siedzisko i oparcie przyczyniają się do zwiewnego, lekkiego wyglądu krzesła, a także do zapewniającego komfort. To krzesło jest funkcjonalne, wszechstronne i stosunkowo małe. Nadaje się zarówno do użytku zewnętrznego, jak i wewnętrznego dzięki połączeniu harmonijnych linii i lekkiego, ale wytrzymałego materiału.
Wielka odsłona Babila
Z kolei Odo Fioravanti stworzył wersję „grey recycled” swojego fotela Babila XL. Inspiracją stojącą za Babila XL, najnowszym dodatkiem do rodziny Babila, pozostają naprzemiennie racjonalne, proste linie z krzywiznami, które tworzą połączenie między sztucznym światem produktów przemysłowych a naturalnym, wijącym się światem ludzkiego ciała. Zaprojektowany, aby zapewnić większy komfort siedzenia, fotel Babila XL ma polipropylenową powłokę, która wyróżnia się dużym rozmiarem siedziska i podłokietników.
Technologia w służbie ekologii
Designerzy już na etapie projektowania myślą o możliwości opracowania serii produktów charakteryzujących się komfortem i optymalnym wykorzystaniem zasobów. Plastikowe siedzenia dla branży kontraktowej muszą być lekkie i łatwe do przenoszenia, a jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe. Można to osiągnąć, tworząc puste objętości za pomocą technologii formowania powietrzem, tak jak w przypadku krzesła Remind. W fotelu Babila zastosowano polipropylen o różnej grubości. Określono go na podstawie badań i testów przeprowadzonych przez Pedrali we współpracy z Odo Fioravantim. Wreszcie, połączenie korpusu z tworzywa sztucznego z nogami wykonanymi z innego materiału, takiego jak drewno lub metal, pomaga zapewnić wysoką jakość wykonania. Podobnie Pedrali słynie z łączenia różnych materiałów, w szczególności metalu, tworzyw sztucznych, drewna i tapicerki. Korpus nowego Babila XL „grey recycled” w 100% pochodzący z recyklingu może być wyposażony w drewniane nogi, dzięki czemu jest w 100% ekologicznym produktem.
Pedrali i realizacja zasad zrównoważonego rozwoju
Aby jeszcze lepiej realizować swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój środowiska, każdy produkt Pedrali wykonany z drewna posiada certyfikat FSCTM C114358. Potwierdza on wykorzystanie drewna pochodzącego z odpowiedzialnie i odpowiednio zarządzanych lasów, zgodnie z surowymi normami środowiskowymi, społecznymi i ekonomicznymi. Rzeczywiście, Pedrali do swojej produkcji wykorzystuje wyłącznie drewno z lasów z certyfikatem FSC, z najwyższym szacunkiem dla środowiska.
Czym Pedrali maluje swoje meble?
Od 2018 roku firma w swoich kolekcjach z drewna stosuje farby wodorozcieńczalne składające się głównie z żywic pochodzenia roślinnego. Formułowane w 40% z surowców pozyskiwanych z „odpadowych” substancji roślinnych, te farby roślinne zapewniają trwałość, odporność chemiczną i na światło oraz użyteczność przemysłową porównywalną z klasycznymi produktami ropopochodnymi. Jednak w drastyczny sposób redukują składnik pochodzenia kopalnego. Wykonane z materiałów odnawialnych pochodzących z rafinacji odpadów roślinnych, nowe farby używane przez Pedrali gwarantują znaczny spadek LZO (Lotnych Związków Organicznych). Te związki chemiczne zawarte w zwykłych farbach parują w temperaturze pokojowej i mogą powodować poważne szkody dla zdrowia ludzkiego. Przyczyniają się takżedo zanieczyszczenia powietrza.
Korzyści są wielorakie i obejmują zdrowsze i mniej niebezpieczne środowisko pracy (ponieważ te farby są niepalne), mniejsze zanieczyszczenie powietrza i ogromne oszczędności energii, co prowadzi do zmniejszenia emisji CO2. To tylko kolejny krok na drodze Pedrali w kierunku zrównoważonego rozwoju, obok planowania – zarówno na etapie projektowania, jak i produkcji. Optymalizacja wykorzystania surowców, racjonalizacja zasobów, ponowne wykorzystanie i / lub recykling odpadów oraz kontrolowanie emisji.
Osobiste zaangażowanie rodziny Pedrali
Wszystko produkujemy we własnym zakresie, w naszych zakładach produkcyjnych w Mornico al Serio (niedaleko Bergamo) oraz w Manzano (niedaleko Udine). To pozwala nam nadzorować cały proces produkcyjny, przy użyciu maszyn i urządzeń najnowszej generacji, a także wysokiej jakości, zrównoważonych materiałów” – mówi wspólna dyrektor generalna firmy, Monica Pedrali, potwierdzając szacunek Pedrali dla środowiska, jak również ugruntowaną praktykę zakorzenioną w zrównoważonych procesach przemysłowych.
Celem zrównoważonej filozofii, do której dążymy wraz z moim bratem Giuseppe, przetwarzając odpady przemysłowe i pokonsumenckie w surowce, jest ochrona planety, zgodnie z zasadą gospodarki o obiegu zamkniętym, której celem jest eliminacja odpadów”.
Pedrali czyli specjaliści od eko designu
W zeszłym roku Monica Pedrali wzięła udział w międzynarodowej konferencji „Design for Sustainability: pomostowanie włoskiej i niemieckiej kreatywności na rzecz zrównoważonego rozwoju”. Wydarzenie odbyło się w ambasadzie Włoch w Berlinie i zainaugurowało Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju.
Konferencja dotyczyła zrównoważonego rozwoju, nie tylko pod względem projektowania produktów. Poruszano także kwestie z punktu widzenia optymalizacji procesów produkcyjnych i odkrywania nowych metod produkcji, dystrybucji i współpracy między różnymi podmiotami z branży. Udział Pedrali świadczy o tym, że w pełni popiera cele Wspólnoty Europejskiej na rok 2030. O zaangażowaniu w ciągłe doskonalenie świadczą znaczne inwestycje poczynione przez firmę w celu certyfikacji jej produktów i systemów. Ostatecznym celem jest spełnienie wymagań klientów w zakresie projektu, wydajności, bezpieczeństwa i trwałości, przy jednoczesnym ciągłym ulepszaniu procesów produkcyjnych Pedrali i efektywności środowiskowej. Firma posiada certyfikaty systemowe, takie jak UNI EN ISO 9001: 2015 za system zarządzania jakością. Natomiast UNI EN ISO 14001: 2015 poświadcza zrównoważone zarządzanie środowiskowe, które obejmuje każdy etap procesu produkcyjnego.
Obniżanie śladu węglowego
Innym ważnym osiągnięciem jest zmierzenie śladu węglowego Pedrali, obliczenie całkowitej ilości emisji gazów cieplarnianych (GHG) spowodowanych zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio przez organizację w danym okresie.
Analizując, ile CO2 produkujemy, możemy określić wpływ całego naszego cyklu produkcyjnego na środowisko. Dysponując konkretnymi danymi, możemy zdefiniować ciągłe, możliwe do monitorowania, a tym samym osiągalne cele poprawy ”, mówi Giuseppe Pedrali.
W czasach charakteryzujących się nadmierną eksploatacją zasobów naturalnych, zobowiązanie się do społecznej odpowiedzialności to nie tylko dokonywanie „zielonych” wyborów dotyczących produkcji i etyki produktów firmy. Chodzi przede wszystkim o uczynienie zrównoważonego rozwoju kluczowym elementem kultury korporacyjnej firmy i kluczowym średnio- i długoterminowym celem biznesowym.
Miejska oaza w Mediolanie
Pedrali często wyposaża przestrzenie użyteczności publicznej. Dzisiaj prezentujemy bar i restaurację Silene w hotelu Sheraton Milan San Siro, luksusowym i przytulnym budynku w pobliżu centrum Mediolanu. Przestrzeń pomyślano tak, aby zachęcała do spotkań i wspólnego spędzania czasu. W związku z tym znajdziemy tu szeroki wspólny stół otoczony wieloma mniejszymi stołami. To miejsce oferuje bowiem różnorodne opcje menu przez cały dzień, od śniadania po lunch w drodze, od aperitifu po nieformalną kolację.
Jasna i wszechstronna aranżacja charakteryzuje się grą świateł i designem stanowiącym mieszankę tekstur i kolorów. Rezultatem jest spokojne i harmonijne miejsce skąpane w naturalnym świetle i zdefiniowane przez paletę kolorów odzwierciedlającą otaczającą naturę. Szare i złote akcenty łączą się z czystymi liniam, definiując to relaksujące, a jednocześnie funkcjonalne środowisko. Miejsce, w którym design łączy się z przyjazną atmosferą, kreuje atmosferę idealną do pracy, spotkań czy wytchnienia przed zgiełkiem miasta.
Atmosfera wnętrza
Meble Pedrali zapewniają maksymalną adaptację w kontekstach kontraktowych i harmonijnie wpisują się w koncepcję restauracji. Fotele i hokery z kolekcji Jazz cechuje harmonia kształtów, ergonomia i elegancja. Z kolei tapicerowane fotele Vic, zaprojektowane przez Patricka Norgueta, otulają swą elegancką prostotą. Wreszcie fotele Babila, zaprojektowane przez Odo Fioravanti, tutaj zaproponowano w wersji soft dla większego komfortu. Aksamitna tapicerka siedzeń w kolorach niebieskim, fioletowym i zielonym dodaje wyrafinowanego stylu, jednocześnie czyniąc otoczenie wygodnym i przyjaznym.
Całości dopełniają fotele Nemea zaprojektowane przez CMP Design. To kolekcja ze sklejki fornirowanej jesionem, której kształt przypomina ideę klasycznego wdzięku ukształtowanego przez czas i historię. Siedziska zestawiono ze stołami Inox dopełniającymi oprawę. Tymczasem taras ogrodowy staje się scenerią aperitifów i lunchów na świeżym powietrzu w cichej miejskiej oazie. Ten obszar zdobią stoły Lunar autorstwa Pio i Tito Toso oraz fotele Island, za których projekt odpowiadają Claudio Dondoli i Marco Pocci.
Jazz | design: Pedrali R&D
Harmonia kształtów, elegancja i ergonomia to główne cechy fotela i hokera Jazz. Przytulne siedzisko, zakrzywione i obejmujące oparcie, wsparte na cienkiej stalowej ramie, gwarantują doskonałą równowagę proporcji i profili. Siedzisko i oparcie oddzielone są otworem, który sprawia, że kolekcja jest funkcjonalna i nadaje lekkości. Wysoki poziom personalizacji jest możliwy dzięki kombinacji tapicerki z tkaniny lub skóry oraz różnym wykończeniom stali.
Vic | design: Patrick Norguet
Po przeglądzie klasycznych kształtów powstała wygodna i po prostu elegancka kolekcja tapicerowanych siedzisk. Oparcie unosi się z siedzenia, pozostając przywiązane tylko na końcach. Powstały otwór nadaje siedzisku lekkość i ułatwia obsługę. Nogi z litego drewna jesionowego lub stalowej rurki są doskonale połączone dzięki wkładce pod siedziskiem. Siedzisko i oparcie mogą być tapicerowane skórą lub tkaniną, nawet dla kontrastu, aby zaoferować największe możliwości personalizacji. W kolekcji dostępne są krzesła, fotel i hokery w dwóch wysokościach.
Kolekcja Babila | design: Odo Fioravanti
Kolekcja Babila jest w stanie z dużą zwinnością podążać za tradycją i innowacjami. Siłą tej kolekcji jest prostota i bezpośredniość, przypominająca ponadczasowy kształt. Krzesło charakteryzuje się skorupą wykonaną ze sklejki o zmiennej grubości, technopolimeru. Jednak można zamówić je także w wersji lub tapicerowanej tkaniną lub imitacją skóry. Z kolei nogi wykonano z litego drewna jesionowego lub stalowej rurki albo ze stalowego pręta. Także fotel posiada skorupę z polipropylenu, która może być obita tkaniną lub sztuczną skórą. Łączy się ona z nogami w tych samych trzech opcjach materiałów jak w przypadku krzesła. Tutaj jednak dodatkowo zaproponowano centralną podstawę.
Stołek barowy z drewna jesionowego Babila ma wyjątkowo lekki wygląd. Odlewany ciśnieniowo aluminiowy podnóżek jest idealnie połączony z nogami bez dodatkowych elementów wsporczych. Dodatkowo element z odlewanego ciśnieniowo aluminium gwarantuje podparcie dla stóp. Inna wersja stołka barowego Babila, wyposażona w oparcie, posiada skorupę o zakrzywionej sylwetce. Ta charakteryzuje się wycięciem w oparciu wykonanym z polipropylenu lub tapicerowanego tkaniną lub imitacją skóry. Ten stołek barowy może także stać na jesionowych nogach, które łączy ze sobą podnóżek w postaci aluminiowego koła. Inną opcją jest baza na stalowych płozach.
Babila Comfort uzupełnia kolekcję, łącząc dużą tapicerowaną skorupę, charakteryzującą się miękkimi liniami i odchylanym oparciem, z różnymi typami ramy. Do wyboru mamy więc cztery nogi z drewna jesionowego, stelaż z rur stalowych i aluminiową obrotową podstawę z mechanizmem powrotnym. Podłokietnik wyznacza listwa biegnąca wzdłuż profilu fotela. W 2020 roku pojawiła się Babila XL – nowy element kolekcji Pedrali. Fotel z polipropylenową skorupą wyróżnia się dużymi wymiarami siedziska oraz podłokietników z wyściełaną wyjmowaną wyściółką.
Nemea | design: CMP
Wreszcie Nemea – kolekcja siedzisk o klasycznym kształcie, których widoczne, lekkie elementy konstrukcyjne wydają się wygładzane przez czas. Przywodzą więc na myśl znaleziska ze starożytnej Grecji. Krzesło wydaje się rozciągać w atletycznej pozie. Z kolei jego faliste nogi z litego jesionu są przytwierdzone do odlewanej ciśnieniowo ramy aluminiowej umieszczonej pod siedziskiem ze sklejki. Obejmujące, wygodne oparcia wieńczą siedzisko, odróżniające krzesło do sztaplowania od wersji z podłokietnikami. Dostępne również z wyściełanym i tapicerowanym siedziskiem z tkaniny lub skóry.
Zobacz także:
pedrali-palac-cudow-na-warsaw-home-2019
dubaj-basniowa-restauracja-francuskiego-szefa-kuchni
altera-pars-w-promieniach-greckiego-slonca