W dniach 19-22 września Porro będzie bohaterem podczas London Design Festival 2019 w ramach inauguracyjnej edycji I-MADE. To wystawa poświęcona wyłącznie włoskiemu projektowaniu i produkcji, której kuratorem jest znany projektant Giulio Cappellini. Jej lokalizacja to słynna galeria Chelsea’s Saatchi.
I-MADE
Prawdziwe święto włoskich innowacji i kunsztu. I-MADE zgromadzi jedne z największych i najbardziej wpływowych nazwisk we włoskim designie. Ukaże także dzieła sztuki i kultowe przykłady wzornictwa przemysłowego w londyńskiej galerii. Wystawę uzupełnią czyste kształty i żywe wykończenia, które od razu wyróżniają wyposażenie Porro. Historycznej włoskiej marki designerskiej łączącej przemysł i kunszt z niezwykłym mistrzostwem.
Tradycja i innowacje Porro
Od ponad 90 lat rodzina Porro tworzy modułowe systemy i meble rozpoznawalne dzięki prostej geometrii i skrupulatnej dbałości o wykończenia i detale. Ich najwyższej jakości projekty ożywają dzięki połączeniu tradycyjnego rzemiosła i innowacyjnych technik produkcji. Przez lata Porro podbiło dużą część międzynarodowego rynku. Natomiast kolekcja Porro jest nadal w 100% wytwarzana we Włoszech i jest wynikiem dużych inwestycji w badania i rozwój. Firma wydobyła i zreinterpretowała tak ważne tradycje historycznej obróbki drewna, takie jak rzeźbienie, gięcie drewna czy intarsja. Nowoczesna i abstrakcyjna wizja współistnieje z unikalnymi technologiami, z których niektóre są opatentowane. W ten sposób każdy produkt zyskuje tożsamość pełną spójności i wartości. Porro ogranicza odpady i eliminuje zapasy magazynowe, hołdując zasadom zrównoważonego rozwoju.
Dzieła Piero Lissoniego
Badania Porro koncentrują się więc na dwóch dziedzinach, jednak te często przeplatają się i współistnieją w tym samym obiekcie. Na wystawie firma przedstawia efekty prac poprzez najbardziej kultowe produkty współczesnej epoki, zaprojektowane w 30-letniej twórczości Piero Lissoniego. W przestrzeni wystawowej stół Rosso Antico Metallico zachwyca szczególnym wykończeniem powierzchni. Wykorzystano tu specjalny sposób malowania, a po nim kolejne fazy ręcznego polerowania i woskowania. W rezultacie uzyskano żywy kolor z grą świateł i cieni przypominający obraz olejny. Konstrukcja charakteryzuje się lekkością blatu i nóg, wykonanych z litej blachy aluminiowej o grubości 12 mm. Potwierdzeniem niezwykłej elegancji tego mebla jest wyrafinowany detal łączenia między nogami i blatem. To efekt zastosowania technologii gwarantującej zachowanie rygorystycznych linii i kontrolowanej grubości.
Voyage
Krzesło Voyage czerpie inspirację dla swoich charakterystycznych precyzyjnych konturów z typowych mebli z lat 50. Rama ze zwężających się elementów z litego klonu, łączy się ze skórzanym pokryciem, które idealnie pasuje do konstrukcji. W rezultacie powstaje kształt bardzo wygodnego i ergonomicznego siedziska.
Ex-Libris
Zaprojektowany do przechowywania i eksponowania bogatych kolekcji, szklany regał Ex-Libris sprawia wrażenie drogocenności. Przede wszystkim wizualnie, poprzez połączenie estetyki industrialnej z miękkim wykończeniem podstawy i szczytu mebla. Ale także sensorycznie, ujawniając pod palcami bogatą strukturę drewna z wyraźnym żyłkowaniem.
Ryoba
Stół Ryoba wspiera się na nogach z aluminiowymi anodowanym mosiądzem. Na wystawie, w punkcie recepcyjnym, zobaczymy wersję z blatem z barwionego na czarno drewna wiśniowego. Stanowi on hołd dla naturalności materiałów i piękna niedoskonałości. Trójkątnie ustawione nogi o znacznej grubości tworzą sztalugę, na której spoczywają 3 solidne deski. Każda z nich delikatnie różni się od siebie, a mistrz stolarki starannie je dobierał. Proporcje stołu, który jest wąski i długi, pasują do naturalnego rozmiaru pni, tworząc atmosferę intymnej przyjemności. Natomiast odsłonięte pęknięcia i sęki podkreślają poezję tego pięknego tradycyjnego drewna.
Neve
Krzesło Neve z barwionego na czarno jesionu zadziwia ramą złożoną z wyraźnych linii o różnych grubościach. Łagodzą je okrągłość nóżek oraz miękka krzywizna oparcia i zawieszonego siedzenia.
Wystawa Take a Seat
Giulio Cappellini, do swojej wystawy Take a Seat, wybrał z kolekcji Porro niski i wygodny fotel Ghiaccio, wykończony miękką tkaniną. W rzeczywistości Ghiaccio przywołuje kontury krzesła Neve. Zaokrąglone linie nóg podążają za profilowanym oparciem i podłokietnikami. W zestawieniu z bardziej regularnym, tapicerowanym siedzeniem z pewnością oferuje nowy punkt widzenia.