Pojawienie się na rynku Volkswagena ID. Buzz oznacza, że w 2022 roku marzenie o w pełni elektrycznym Bullim się spełniło. Równo 50 lat po prezentacji prototypu pierwszego dostawczego Volkswagena z takim napędem.
Niemcy zdobywają po raz pierwszy tytuł mistrzów Europy w piłce nożnej, w Szwecji powstaje zespół ABBA, a pierwszy elektryczny Volkswagen zjeżdża z taśmy produkcyjnej w Wolfsburgu. Który to rok? 1972. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że właśnie wtedy, 50 lat temu, narodził się pomysł, by stworzyć elektryczną wersję Volkswagena T2. Marzenie stało się rzeczywistością w 2022 roku, za sprawą modelu ID. Buzz. wróćmy na chwilę do lat 70. Już ponad pół wieku minęło od czasów, kiedy Volkswagen stworzył podwaliny pod elektryczny model ID. Buzz – auto, które ma geny wielu generacji furgonetek marki z Wolfsburga. W 1970 r. Adolf Kalberlah stworzył dział, który zajmował się projektami przyszłości. Właśnie on zaprojektował pierwsze Volkswageny z elektrycznym układem napędowym. Dwa lata później zaprezentowano elektryczne auto na bazie modelu T2. Początkowo był to egzemplarz testowy, a później wyprodukowano pewną partię
samochodów w różnych konfiguracjach. Pomysł elektrycznego modelu T się narodził, ale auto nie było zbyt praktyczne. Pierwszy, testowy egzemplarz z otwartą skrzynią ładunkową ważył 2200 kg (w tym 880 kg
akumulatory o pojemności 21,6 kWh). W porównaniu z dzisiejszymi były bardzo ciężkie i miały bardzo małą pojemność. 50 lat później, akumulatory pierwszej generacji modelu ID. Buzz mają pojemność 77 kWh i ważą ok. 500 kg – to rezultat wielu lat badań i rozwoju. Postęp technologiczny przełożył się także na zasięg, który sprawi, że ID. Buzz ma wszelkie szanse, by stać się rynkowym hitem.
VW – pięć dekad zmieniło wszystko
Oczywiście nastąpiły także fundamentalne zmiany, np. jeśli chodzi o rozwój. Czy ktokolwiek w 1972 roku odważył się pomyśleć, że któregoś dnia Bulli będzie w stanie sam parkować? A ID. Buzz to potrafi. Czy ktoś wyobrażał sobie, że będzie mówić do samochodu, by zwiększył temperaturę klimatyzacji, obliczył trasę, proponując przy tym miejsca ładowania? To, co zapoczątkowali pionierzy elektromobilności, prezentując w 1972 roku elektrycznego Volkswagena T2 stało się rzeczywistością 50 lat później. Postępowy i wszechstronny – taki jest właśnie ID. Buzz. Auto łączy najważniejsze trendy motoryzacyjne naszych czasów:
elektromobilność, inteligentne połączenie systemów wspomagania i informacji, jest gotowy do jazdy autonomicznej, a wisienką na torcie są zdalne aktualizacje oprogramowania „Over– the–air.” ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są gotowe na przyszłość mobilności. I są jej symbolem.
Zobacz także:
Samochód elektryczny w stylu vintage