Pantone 2020 to bezpieczna gra kolorem, który ma obrazować przyszły rok, dzięki ponadczasowemu klasykowi. Firma, 4 grudnia, ogłosiła, że przyszłoroczny kolor to Classic Blue, odcień przypominający „niebo o zmierzchu”.
Barwę nowej dekady określono jako niezawodną, stabilną, spokojną, pokrewną, uczciwą i powszechnie ukochaną. Leatrice Eiseman, dyrektor generalny Pantone Color Institute, tak przedstawiała efekt ich badań:
Połyskujący niebieski odcień, Classic Blue sprzyja odporności. Nasycony głębokim rezonansem Classic Blue stanowi fundament kotwiczący. Bezgraniczna błękitna sugestia rozległego i nieskończonego wieczornego nieba, Classic Blue zachęca nas, byśmy wykraczali poza to, co oczywiste, aby rozszerzyć nasze myślenie; wymagając od nas głębszego zastanowienia się, zwiększenia naszej perspektywy i otwarcia przepływu komunikacji”.
Na koniec każdego roku Pantone Color Institute wybiera kolor, który będzie reprezentował nadchodzący rok. Od początku tradycji ponad 20 lat temu Kolor Roku wpłynął między innymi na modę, projektowanie wnętrz i reklamę.
Pantone 2020 – u progu nowej ery
Według instytutu decyzję podejmuje się na podstawie analizy trendów. Przed podjęciem decyzji eksperci badają szeroki zakres wpływów, w tym filmy, sztukę, modę, design, podróże, technologię, media społecznościowe i wydarzenia sportowe.
Firma nazwała odcień:
niezawodnym i stabilnym fundamentem, z którego można budować, gdy przekraczamy próg nowej ery”.
Jednocześnie Pantone 2020 ma być kojący i jednoczący. Ma to być odpowiedni wybór w czasach niepewności społecznej, środowiskowej i politycznej. Według Pantone to antidotum na stresy codziennego życia w 2020 roku, szczególnie ze względu na postęp technologiczny.
Może się wydawać, że Pantone zdecydował się na polityczny wybór kolorów w przyszłym roku. Jednak firma upierała się, że to nie ukłon w stronę odcienia związanego z Partią Demokratyczną. Niebieski był w przeszłości popularnym wyborem Pantone. Pierwszy wybór firmy w 2000 roku to Cerulean, a następnie Aqua Sky (2003), Blue Turquoise (2005), Blue Iris (2008) i Serenity (2016).
Zmysłowy Pantone 2020
Ale w tym razem zapowiedź koloru Pantone 2020 zawiera kilka wrażeń wielozmysłowych. Instytut współpracuje z wieloma firmami, aby umożliwić ludziom doświadczanie Classic Blue pod każdym kątem. Odnosi się do niego na przykład utwór audio o nazwie „Vivid Nostalgia”. Jest także zapach, w którym wśród licznych nut wyczuć można zarówno kwiatowo-owocowo, jak i luksusową mieszankę herbat. Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Color Institute:
Gdy wszyscy wkraczamy w nową erę, chcieliśmy rzucić sobie wyzwanie, aby znaleźć inspirację z nowych źródeł. Nie tylko z tych, które ewoluują na platformie Color of the Year. Ale także takich, które pomogą naszym globalnym odbiorcom osiągnąć bogatsze i bardziej satysfakcjonujące wrażenia kolorystyczne. To pragnienie, w połączeniu z emocjonalnymi właściwościami Pantone 19-4052 Classic Blue, zmotywowało nas do wykroczenia poza elementy wizualne, aby ożywić Kolor Roku Pantone 2020 dzięki wrażeniom zmysłowym”.