Choć według modernistów forma zawsze powinna podążać za funkcją, design potrafi także szokować. A bez wątpienia projektanci pozwalają sobie na realizację coraz bardziej odważnych i wyrazistych pomysłów. Puszczają wodze fantazji, wykorzystują optyczne iluzje, nieoczywiste odniesienia, aby każdy mógł łatwiej zrealizować marzenie o wyjątkowej i magicznej przestrzeni. Figlarne projekty pozwalają wprowadzić odrobinę szaleństwa we wnętrzu, choć wciąż realizują swoje funkcje użytkowe.
Zabawny design we wnętrzu
Czy to lustro, lampa, a może dyskoteka – Moooi proponuje zupełnie nowe doświadczenie. Lampa stołowa Space Table Lamp zaprojektowana przez Warda Wijnanta to przedmiot rzeczywiście spektakularny. Zupełnie jakby pochodziła z innego świata i próbowała dostosować się do nowego otoczenia. W ciągu dnia czaruje skromnością zwierciadła, odbijając to co znajduje się wokół niej. Natomiast, gdy nadchodzi noc rozświetla się tajemniczym blaskiem, jej srebrna powierzchnia zaczyna prześwitywać, a my możemy zajrzeć w zupełnie inny, nieziemski wymiar.
Prawie trzydzieści lat od powstania oryginalnego projektu i po sukcesie kilku kreatywnych jego reinterpretacji, ikoniczne krzesło autorstwa Toma Dixona ponownie doczekało się 2 nowych wersji. Tym razem S-Chair od Cappellini pokryto ekskluzywnymi, bogatymi tkaninami. Projekt obu tapicerek powstał w cenionej pracowni Dimore Studio. Dzięki temu do rodziny S-Chair dołączyły S-Chair Brocade oraz S-Chair Décor.
Nieoczywisty stół we wnętrzu
Zabawa geometryczną iluzją to podstawa nowego projektu Alaina Gilles’ dla Bonaldo. Włoski producent właśnie pochwalił się produktem, którego kształt zmienia się niczym kolory na kameleonie. Nowy stół Geometry Table wykorzystuje wszystkie niuanse, aby z każdej strony zaskakiwać odmiennym obliczem. Nogi wydają się grube lub ostre i cienkie, w zależności od kąta z którego na nie patrzymy. Dzięki temu zmienia się nasza percepcja wizualnej masy całego mebla, wzbogacając wnętrze nowym, zmiennym krajobrazem. Imponująca, dynamiczna sceneria zachwyca także smukłą sylwetką i miękkimi zaokrągleniami.
Prace wielkich współczesnych artystów, w tym Gary’ego Hume’a i Ellswortha Kelly’ego, stały sie podstawą do stworzenia kolekcji stołów Six Tableaux przez włoskie studio Binocle. Każdy stół ma blat o unikalnym kształcie, oparty na części lub detalu dzieła sztuki. Ich blat wykonano z jednej marmurowej płyty, którą ustawiono na pięciu marmurowych nogach. Dostępne są dwa rozmiary – większy stół pomieści ośmioosobowe przyjęcie, a mniejszy to po prostu stolik kawowy.
Zastawa stołowa to klasyczny element wyposażenia wnętrza, który w ostatnich latach przeżywa prawdziwy renesans. Po dziesięcioleciach tradycyjnego wykorzystywania klasycznej porcelany, także tutaj do akcji wkroczyli kreatywni designerzy. Marka KN Industrie znana jest z kooperacji ze światowymi tuzami wzornictwa przemysłowego. Design zagościł na stołach, a najnowsza kolekcja Ella autorstwa Maurizio Lai na pierwszy rzut oka przypomina fragment stalowego wspornika. Jednak wykonana z aluminium podstawka świetni integruje się z industrialnym stylem w przestrzeni. Poza tym jest oczywiście niezwykle praktyczna i funkcjonalna. Dzięki sprytnemu pomysłowi z magnesem, poszczególne tace można ze sobą łączyć, tworząc bankietowe kompozycje.
Intrygujące ściany
W kolekcji Araldica CEDIG Federico Pepe wysyła nam kreatywne przesłanie, które nie tylko określa estetykę nowej „psychedelii wewnętrznej”, ale także bada nietypowe formuły percepcji interakcji między dekorowaną ceramiką a indywidualnością.
Na ogromnej skali dużych ceramicznych ściennych płyt okładzinowych, wizualne tekstury Pepe nabierają hipnotycznej, fascynującej konfiguracji. Różnorodna mieszanka kolorów powstała z inspiracji marmurkowymi papierami.
Niektóre projekty Pepe zestawiają dwa różne graficzne motywy liniowe, geometrycznie wyśrodkowane na płycie. To „herb” – przypominający raczej tarczę kompozytową, nawiązujący do wizerunków heraldyki – i kształt „klepsydry”, składający się z dwóch przeciwstawnych trójkątów.
Zobacz także:
lampy-bonaldo-szklo-w-nowym-swietle
new-trendy-year-2020-we-wnetrzach