Search

„Slow Motion” | niezwykłość obiektów Aldo Bakkera

SlowMotion

Slow Motion

Tytuł pierwszej prezentacji Aldo Bakkera w ramach Carpenters Workshop Gallery, „Slow Motion”, może być opisem sposobu, w jaki powstają jego projekty. Tworzy je sam w swoim studiu w Amsterdamie, bez kreatywnych asystentów. Doskonale pasuje również do sposobu, w jaki konstruowane są prace Bakkera. Często przy użyciu ulubionego urushi, tradycyjnego japońskiego lakieru wykonanego z soku drzewnego i nakładanego w 30 pojedynczych warstwach. Każdą z nich pozostawia się do wyschnięcia na dzień lub dwa, zanim zostanie ręcznie spolerowana. W ten sposób uzyskuje się bogatą teksturę powierzchnie z subtelnymi kolorami. „Slow Motion” odnosi się również do czasu potrzebnego na właściwe przyjęcie i docenienie jego pracy, którą smakuje się powoli.

SlowMotion 01

Bakker kontroluje nie tylko proces projektowania i tworzenia, ale także sposób ich postrzegania. Są to elementy zachęcające do zrobienia przerwy i do chwili zawahania. W przeciwieństwie do wielu dzisiejszych kolekcji, szepczą, a nie krzyczą. A ponieważ na pierwszy rzut oka nie widać, w jaki sposób ich forma funkcjonuje, trzeba poświęcić im czas, podążać za krzywymi i przecinającymi je liniami prostymi.

SlowMotion 07

Sensualna kolekcja

Weźmy na przykład Weight/Wait. To taboret z podstawą w kształcie litery „C” i siodełkowym siedziskiem. Wykonano go z bazaltu lub pianki pokrytej urushi ishimeji (lakier imitujący powierzchnię kamienia). Trzy bardzo proste linie zderzają się z tyłu. Natomiast wypukłe i wklęsłe powierzchnie spotykają się na wysuwającym się siedzeniu. Stół Seeting, wykonano z czarnego marmuru lub „białego” urushi (właściwie beżowego, który rozjaśnia się z wiekiem) wycinając go z jednej bryły. Bakker nazywa nowy stół „ostrą, niezdarną i zabawną”. Istnieją trzy kąty proste i płaskie, a także połączenia między kształtem zewnętrznym a wewnętrznym, które mają zostać odkryte.

Slow Motion 04

Kolekcja składa się z 17 elementów, z których 14 jest zupełnie nowych, a trzy reinterpretują istniejące projekty w nowych materiałach. Wśród wielkogabarytowych prac jest jego Console Table w zielonym urushi lub brązowym kwarcycie. To „bardzo gęsty i cichy” kamień, który pozwala na długie, monumentalne dzieła. Jego masywna forma, w której krzywe i płaskie płaszczyzny spotykają się harmonijnie, jest typowa dla pracy Bakkera. Jest także stół z czerwonego kwarcytu, gdzie blat i podstawa rozszerzają się w środku, oferując więcej wizualnych oszustw. Natomiast ławka o długości 2 m jest także wycinana z jednego kawałka kamienia. Nazywa się Long Lasting, a Bakker mówi, że „pogoda nie będzie miała na nią żadnego wpływu”, jeśli pozostanie na zewnątrz. Istnieją również cztery mniejsze przedmioty, w tym Newel, naczynie ze pozłacanego srebra. Jest to 12-boczny obiekt, karbowany jak fasety filaru, ale unoszący się tylko na jednej krawędzi. Jak mówi Bekker „zaczyna sam siebie kwestionować”.

Slow Motion 11

Carpenters Workshop Gallery

Carpenters Workshop Gallery, z lokalizacjami w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku i San Francisco, otworzyło Bakkerowi wiele drzwi. Dzięki współpracy stał się znany na całym świecie, pojawiły się także nowe możliwości produkcyjne. Nie wspominając o budżecie na projekty. Cztery lata temu założyciele Julien Lombrail i Loic Le Gaillard po raz pierwszy zwrócili się do Bakkera.

Slow Motion 02

„Oczywiste piękno projektów Aldo sprawia, że nie można nie chcieć go reprezentować. Mocne, pojedyncze, eleganckie i absolutnie zmysłowe, jego meble przybierają nowy, oryginalny kierunek, niewidziany dotąd w świecie designu”.

Write a response

Dodaj komentarz

Close
© Copyrights by Point of Design
Close