Antonini to marka niszowa, która wyraża wyrafinowany i nieostentacyjny luksus. A to dzięki absolutnemu kunsztowi wszystkich swoich dzieł i badaniom nad wykorzystaniem najlepszych materiałów i kamieni. Kolekcje cechuje pasja do innowacyjnego wzornictwa, co więcej wszystkie powstają we Włoszech, a dokładnie w stolicy mody i designu – Mediolanie.
100 lat Antonini
Firma Antonini w 1919 roku rozpoczęła swoją działalność w prestiżowej branży diamentów i kamieni szlachetnych. Ich dzieła stały się nieodzowne dla wyrafinowanej arystokracji mediolańskiej i włoskiej, a z czasem firma stała się historyczną, biżuteryjną marką. W 1989 roku trzecie pokolenie przejęło rodzinny interes. Sergio Antonini po studiach w Mediolanie i Nowym Jorku rozpoczął karierę jako projektant nowej linii wysokiej klasy biżuterii. Jego interpretacje tradycji w nowych wzorach zdobywały uznanie i liczne nagrody, łącznie z najwyższymi wyróżnieniami branżowymi.
Biżuteria haute couture
Extraordinaire to linia biżuterii haute couture firmy Antonini. Kolekcja unikatowych elementów co roku wzbogaca się o nowe miniaturowe arcydzieła. Numerowane i certyfikowane kreacje, zaprojektowane od kamieni szlachetnych najwyższej jakości, koloru i wyrazistości, kierowane są do osób, którzy pragną niecodziennych produktów. Specjalny projekt Sergio Antoniniego uwydatnia piękno i światło każdego kamienia. Diamenty, szmaragdy i szafiry osadzone w białym złocie ożywają dzięki ramkom o współczesnych krawędziach. Jednocześnie zwiększają ich przejrzystość i formę. W rezultacie powstaje wyjątkowa i niepowtarzalna biżuteria, trafiając w gust najbardziej wymagającej publiczności. Dzieła Antonioni na czerwonym dywanie pojawiały się wraz z licznymi gwiazdami jak Selena Gomez, Halle Berry, Carrie Underwood, Anne Hathaway, Jennifer Lopez, Gigi Hadid i Taylor Swift.
Złoto i diamenty Antonini
Antonini z dumą świętuje swoją liczącą stulecie historię dzięki kolekcji bogatej zarówno w modele jaki i odważne wybory co do użytych materiałów. Sergio Antonini – dyrektor kreatywny marki – pozostał wierny historii. Kolekcje „gotowe do noszenia” od Antonioni zawsze bowiem korzystały wyłącznie ze złota i diamentów. Projektant skupił się na plastyczności złota, a także na jego połysku. Właśnie to jest najbardziej uderzająca cecha tego materiału, który od starożytności i przez stulecia czynił go natychmiast rozpoznawalnym.
Anniversary100 – 2020 to kolekcja wykonana w całości z lśniącego złota, niezależnie od tego, czy jest to złoto żółte czy białe. Zdobiące je linie małych diamentów podkreślają zmysłowe profile klejnotów. Rytmiczne kształty przypominają „nieskończoność” elementów i szczegółów kolekcji Anniversary100 2019.
Podwójne oblicze Antonini odzwierciedlono w trzech wariantach. Smak odbiorców różni się w różnych zakątkach świata. Dlatego dla uwielbiających białe złoto i znaczne rozmiary klientów ze Stanów Zjednoczonych powstała dedykowana kolekcja. Dalej minimalistyczna linia kierowana na rynek Japonii. A wreszcie trzeci wariant z bogatą kolekcją ze święcącego triumfy w Rosji żółtego złota.
Od 1919 roku w sercu Mediolanu toczy się historia Antonini, firmy, która od trzech pokoleń tworzy biżuterię o unikalnym i rozpoznawalnym designie. Na markę to miasto odciska swoje piętno, dzięki jego żywotności, architekturze, designowi i sztuce współczesnej. Piękno i kultura to charakterystyczne elementy salonu na Piazza Borromeo 12.