Talent i tkaniny łączą się w nowym projekcie Kvadrat Febrik. 28 początkujących projektantów z całego świata stworzyło meble i przedmioty korzystając z linii tkanin Kvadrat Febrick. Niedawno duński gigant w dziedzinie tekstyliów – Kvadrat, przejął młodą holenderską markę – Febric.
Podczas tegorocznych 3 Dni Designu, które odbywają się w Kopenhadze w dniach 3–5 września, Kvadrat Febrik odkryje potencjał swoich dzianin na wystawie zatytułowanej „Knit! By Kvadrat”.
Tkanina jest bohaterem; dajemy projektantom swobodę robienia tego, co im się podoba ”- mówi Njusja de Gier, starszy wiceprezes ds. marki i komunikacji w Kvadrat Group oraz kurator wielu projektów firmy.
„Knit! By Kvadrat” to czwarta z serii Design Projects, po instalacjach poświęconych seriom tekstyliów Hallingdal 65, Divina i Canvas. Dla współzałożycielki i dyrektora kreatywnego firmy Febrik, Renee Merckx, nowa wystawa stanowi hołd dla innowacji dziewiarskich.
Technika dziania daje nam wiele możliwości i sposobów projektowania tkaniny. Nie tylko możemy pracować z kolorami, ale możemy też bawić się trójwymiarowością dzianiny, tworząc nowe struktury wiązania ”- mówi.
Prace, z których cztery przybliżamy – są eklektyczne, kolorowe i radosne.
Berg | design: Lim + Lu
Duet z Hongkongu Elaine Lu i Vincent Lim zwrócił uwagę na specyficzną tkaninę, kiedy tworzyli Berg, który nawiązuje do majestatu gór lodowych. Jednocześnie zaakcentowali rzeźbiarskie właściwości dzianin Febrik. Odchodząc od typowej dla pary, żywej kolorystyki, Berg wykorzystuje śnieżnobiały materiał, aby podkreślić sploty. Całość uzupełnia polerowana podstawa ze stali nierdzewnej. Tworzy ona wrażenie, jakby tkanina zmieniała się w pianę. Projekt czerpie inspirację z podróży poślubnej Lim i Lu na Islandii. Zdumiała ich tam przede wszystkim architektura lodowców.
Góra lodowa jako przedmiot ma uniwersalną mistykę, którą przyciąga wszystkich” – mówi Lim.
Coalesce | design: Studio Truly Truly
W pracach duetu męża i żony – Kate i Joela Booyów z Studio Truly Truly w Rotterdamie, często pojawiają się zmanipulowane materiały. Urzekła ich elastyczność dzianin Febrik, a ich dzieło bada kreatywne sposoby tapicerowania. przedmiotu.
Ta technika jest interesująca – szukanie reguł, a następnie zastanawianie się, jak się nimi bawić” – mówi Joel.
Krzesło Coalesce reprezentuje ich podwojone impulsy twórcze: badanie procesów materialnych, ale także tworzenie elementów estetycznie dopracowanych. Krzesło przykręcono do szklanego dna, tak jakby było w nie wciśnięte. W rzeczywistości wyczuwa się także dialog między elementami twardymi i miękkimi.
Ofset | design: Ana Kraš
Kiedy Ana Kraš otrzymała próbki tkanin i położyła je na swoim biurku, spodobało się jej jak ze sobą współgrają. Postanowiła więc skonstruować coś z wielu tkanin.
Decydując się na krzesła, pomyślałam o czymś bardziej koncepcyjnym – czymś, co naśladowałoby doświadczenie związane z wizytą w galerii, czymś tymczasowym” – mówi nowojorska projektantka.
Jej kolekcja miejsc przywołuje na myśl poczekalnię, a krzesła obejmują liniowe motywy, z których znana jest Kraš. Wykorzystała szeroką gamę barw – od brązowej, morelowej po intensywny błękit i szarość.
Chroma Columns od Raw Color
Kolor był naturalnym punktem wyjścia dla tego multidyscyplinarnego studia projektowego z siedzibą w Eindhoven. Jednocześnie Raw Color postawił sobie za cel stworzyć coś coś bardziej zabawnego niż standardowy mebel. Chroma Columns to pionowy ekran, który podkreśla zmienny charakter koloru. Studio zainstalowało serię tapicerowanych trójkątnych pryzmatów na zmotoryzowanych cokołach, które obracają się, tworząc efekt kalejdoskopu.
Odczuwasz wrażenie pięknych kombinacji kolorów. A także poczucie, że przedmiot jest otwarty na interpretację w przestrzeni, w której żyje, czy to jako ekspozycja, parawan lub Inaczej” – mówi współzałożyciel studia Christoph Brach.
Zobacz także:
dunski-projekt-z-lat-80-po-raz-pierwszy-w-produkcji