Znamy już listę tegorocznych uczestników wystawy Protoshop, która odbędzie się w ramach największego w Finlandii wydarzenia poświęconego designowi – Habitare. Już za niecałe dwa miesiące, a dokładnie od 11 do 15 września, Habitare odbędzie się w helsińskim Massukeskus.
11 lat Protoshop
Konkurs Protoshop współorganizuje także fińska organizacja wspierająca młodych projektantów, czyli Imu Design. W tym roku jego 11 edycja ulokuje się w przestrzeni The Block. Selekcję przede wszystkim charakteryzuje różnorodność projektów oraz zaangażowanie użytkowników. Wydarzenie to tak naprawdę platforma dla młodych projektantów. Dzięki niemu mogą spotkać się z potencjalnymi producentami i ostatecznymi użytkownikami ich pomysłów.
Kuratorki z Imu Design
W tym roku Protoshop także obejmie nowe prototypy demonstrując wnikliwy i innowacyjny design, odpowiadający na aktualne kwestie i wyzwania dzisiejszego świata. Projektantki z Imu Design – Elina Aalto, Krista Kosonen i Saara Renvall, już od 2008 roku są kuratorkami Protoshop. Do ostatniego konkursu zgłoszono aż 117 projektów. Wyselekcjonowano już listę innowacyjnych obiektów, rzeczywiście łączących nową wizję z dużym potencjałem produkcyjnym.
„Niewątpliwie ciekawie jest obserwować jak zmieniają się tematy, którymi z roku na rok interesują się projektanci. W tym roku projekty łączy nowe podejście do wszechstronności, efektywne wykorzystywanie materiałów, łatwość produkcji oraz zaangażowanie ostatecznego użytkownika. Od 2009 roku na Protoshop zaprezentowano w sumie 127 prototypów, które wyszły spod ołówka 120 projektantów. To właśnie dzięki konkursowi, w Finlandii oraz w krajach skandynawskich, uruchomiono produkcję wielu z nich.” Elina Aalto z Imu Design.
Patron medialny Protoshop
Głównym partnerem Protoshop jest wiodący w Finlandii magazyn poświęcony projektowaniu wnętrz Glorian Koti. Redaktor naczelna pisma, Saila-Mari Kohtala, komentuje:
„Od 25 lat Glorian Koti reprezentuje świetnych i oddanych pasji aranżacji wnętrz projektantów. Młodzi designerzy wprowadzają wspaniałą energię do magazynu. Bez wątpienia to ważne by, obok klasycznego piękna i trendów w aranżacji wnętrz, dostarczać informacje o całkowicie nowym i świeżym podejściu nowej generacji.”