Noé Duchaufour-Lawrance to francuski projektant pracujący w szerokim zakresie dyscyplin i materiałów. W ten sposób tworzy ujednolicony zbiór prac z narracją głęboko zakorzenioną w naturze.
Urodził się na południu Francji w 1974 roku. Poszedł w ślady swojego ojca studiując rzeźbę w École Nationale Supérieure des Arts Appliqués et des Métiers d’Art. Następnie uzyskał dyplom z projektowania mebli w renomowanej Les Arts. Décoratifs.
Opierając się na bogatym doświadczeniu twórczym, Noé podchodzi do projektowania z wyjątkowym instynktem i wrażliwością. To one na nadają formę projektom od architektury po meble, wnętrza i niestandardowe, limitowane kolekcje.
Rzeźbiarskie prace to wyraz szacunku do przeszłości, połączonego z prostotą linii i szczerą chęcią tworzenia dzieł, które przetrwają.
W swojej karierze Noé Duchaufour-Lawrance współpracował m.in. z największymi markami. Wśród nich znaleźli się Saint Louis, Hermès, Ligne Roset, Cinna, Ceccotti Collezioni, Tai Ping i Bernhardt Design.
Designer współpracował także z wieloma wystawami i instytucjami kultury. Jeśli chodzi o wystrój wnętrz, Noé zaprojektował globalne butiki dla Montblanc, salony Air France, wnętrza restauracji Ciel de Paris i London Sketch, a także prywatne rezydencje.
Od 2018 Noé Duchaufour-Lawrance mieszka w Portugalii. Swój czas dzieli swój na opracowywanie kolekcjonerskich mebli designerskich i uruchamianie autorskiego projektu w Lizbonie o nazwie Made in Situ (otwarcie w 2020 roku). Jego podejście do designu celebruje połączenie dziedzictwa, materiałów, kształtów inspirowanych naturą i rzemiosła.
Noé Duchaufour-Lawrance i jego najnowsze prace
Kolekcja Folia czerpie inspirację z kryształu i ma na celu podkreślenie wewnętrznej magii tego materiału. Wykorzystuje też jego zdolności do zaginania światła, tworzenia iluzji wielości słońc.
Noé Duchaufour-Lawrance podąża za tą zasadą organicznej kreacji. Projektant wyobraził więc ją sobie w sposób modułowy, skalowalny, przeznaczony do oświetlania przestrzeni o różnych typologiach. Od najbardziej architektonicznych po najbardziej intymne.
Caractère narodził się z grafitowej kreski poruszającej się swobodnie po papierze. Jako rysunek kreska opisuje ruchy dłoni, niedoskonałe, a niekiedy nieposłuszne.
Gotowe szkice przetłumaczono na piękne trójwymiarowe obiekty, zachowując nieregularne kontury krawędzi wierne oryginalnym rysunkom. Gest jest zawsze obecny w kolekcji, od koncepcji po proces produkcji, w rzeczywistości nadaje przedmiotom silną fizyczną obecność.
Niedoskonałości dodają kolekcji charakteru i doskonale odzwierciedlają kruchą równowagę między żywym materiałem ceramicznym a wykonaniem.
Dla Raw projektant Noé Duchaufour-Lawrance bada pochodzenie naszej planety: powstanie Ziemi, fundament cywilizacji, napięcie płyt tektonicznych. Skupienie się na minerałach w kolekcji odzwierciedla również pochodzenie jego własnej twórczej pamięci, jak osobisty hołd dla jego dzieciństwa na dzikich wybrzeżach Bretanii we Francji.
Jasper Morisson uznawany jest za jednego z czołowych projektantów XXI wieku, a prostota i efektywność jego pracy nie pozostawia wiele miejsca na interpretację. Postarałem się więc, aby produkt był bardziej skomplikowany, cięższy i pozbawiony funkcji. Jest to bezwstydnie prowokujące, w pewnym sensie przeciwieństwo projektu, ale moim zdaniem podejście, które kwestionuje granice tej dyscypliny.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/wnetrza/projekt-wnetrza-przewodnik-po-stylu-francja/
https://pointofdesign.pl/design/organiczne-meble-gustavo-nevesa/
https://pointofdesign.pl/temat-dnia/sebastian-herkner-przedstawia-swoje-nowe-projekty/