Ikoniczny przedmiot i prawdziwa wizytówka Poltrona Frau, jak otwarcie wyraża się w nazwie, fotel łączy w sobie wszystkie designerskie cechy i wygodę, i staje się synonimem marki z Tolentino. Gościnny i prawie macierzyński lub funkcjonalny i minimalistyczny; obszerny, zalotny, rygorystyczny lub dyskretny.
Fotel według Poltrona Frau
Niezależnie od stylu, fotele Poltrona Frau zawsze cechowała hojność. Ich doskonałe proporcje, zawsze ergonomiczne i przemyślane co do milimetra, mają za zadanie wspierać i amortyzować każdy centymetr ludzkiego ciała. Skórzana tapicerka Pelle Frau®, wytrzymała, a jednocześnie miękka, zawsze niezwykle przyjemna w dotyku. Rzemiosło zastosowane w wykończeniach sprawia, że każdy centymetr siedzenia lub oparcia to małe arcydzieło. Jest też niezwykle bogate i zróżnicowane spektrum kolorów, od naturalnych odcieni skóry po bardziej żywe i jaskrawe odcienie.
100 lat historii designu
W kolekcji znajdują się modele historyczne, których początki sięgają założyciela Renzo Frau, oraz nowoczesne fotele zaprojektowane przez jedne z najbardziej znanych nazwisk włoskiego i międzynarodowego designu. Niektóre stanowią część kolekcji, które obejmują sofy, pufy lub szezlongi. Inne to pojedyncze sztuki, designerskie fotele o niepowtarzalnym stylu, które pozostają ponadczasowe, nienaruszone zmieniającymi się modami i upływającym czasem. Centralnym punktem projektów wnętrzarskich są fotele Poltrona Frau, które stają się wiernymi towarzyszami życia, niemymi świadkami innego stylu życia i żywej kultury.
Początki Poltrona Frau
Renzo Frau założył Poltrona Frau w Turynie w 1912 roku. Już w latach 30. XX wieku firma stała się niekwestionowanym symbolem statusu. Od 1926 roku zyskała miano dostawcy mebli dla włoskiej rodziny królewskiej, dynastii Savoia. Odtąd wyposażała wszystkie najważniejsze domy, wspaniałe hotele, wnętrza Expo Turin 1928 i wystawny transatlantyk Rex, dumę włoskiej marynarki wojennej.
Długa historia Poltrona Frau
Im dłużej „przeżywasz” historię, tym ciekawsza staje się. Dzieje się tak zarówno w przypadku skóry na sofach, jak i historii firmy Poltrona Frau. Pełno w niej osobistych doświadczeń, spotkań, umiejętności rzemieślniczych i inspirujących wizji.
Tak więc ta historia dopełnia się i wyróżnia w wielokolorowym włoskim świecie produkcji i kreatywności. Dziedzictwo przedsiębiorczego geniuszu Renzo Frau nie tylko przetrwało, ale na przestrzeni lat wciąż wyznacza kierunek. Ożywa za każdym razem z nowymi wyzwaniami, nowymi ludźmi i nowymi rynkami.
Celebrowanie wiekowej tradycji
Głęboka znajomość własnych korzeni, wraz z ogromną zdolnością
interpretacji świata zewnętrznego to właśnie uczyniło z Poltrona Frau tak unikalną marką. Markę, która pozostawiła trwały ślad w świecie i kulturze projektowania wnętrz. Aby ukazać tę różnicę i uczcić setną rocznicę istnienia firmy, w 2012 roku, otwarto Muzeum Poltrona Frau w Tolentino. A zaprojektował je sam Michele De Lucchi.
Made in Italy
Autentyczne pojęcie „Made in Italy” pochodzi z niektórych prowincji, dzielnic doskonałości, z których każda specjalizuje się w produkcji rzemieślniczej najwyższej jakości. Marche słynie z przemysłu skórzanego, rodzinnych firm rozwijanych z pokolenia na pokolenie. Tylko tutaj można znaleźć właściwe oko, wiedzę i umiejętności techniczne w zakresie doboru i obróbki skóry z niepowtarzalnym kunsztem.
Poltrona Frau zdobywa świat
Te umiejętności zawodowe w połączeniu z typową włoską kreatywnością sprawiają, że marka jest tak ceniona na całym świecie. Poltrona Frau niemal natychmiast zdecydowała się przekroczyć granice, udowadniając swoje kosmopolityczne powołanie. Otwarto nie tylko flagowe sklepy i showroomy w Europie, Azji i obu Amerykach. Firma dała się poznać również jako sponsor wielu międzynarodowych projektów. Dystrybucja na cały świat udowodniła jej prawdziwie międzynarodową postawę.
Wyjątkowe miejsce produkcji – Tolentino
W Tolentino, w regionie Marche, Poltrona Frau pojawiła się w 1962 roku, po przejęciu przez grupę Nazareno Gabrielli. Właśnie tu, pod przewodnictwem prezesa Franco Moschiniego, firma współpracowała z najsłynniejszymi włoskimi i międzynarodowymi architektami i projektantami. Powstawały więc nowe udane produkty, które dołączyły do klasycznych i historycznych kolekcji.
Innowacje i badania
Rok 1984 wyznacza początek dwóch nowych działów: Wnętrza w ruchu i Kontrakt. W 2004 roku Poltrona Frau została przejęta przez Charme Investments. Marka objęła inne historyczne i prestiżowe firmy, takie jak Cappellini, a w 2005 roku także Cassina. To rok założenia Grupy Poltrona Frau, nowego punktu odniesienia w branży mebli luksusowych. W 2014 roku nowym większościowym udziałowcem Grupy Poltrona Frau została amerykańska grupa Haworth. W ten sposób poszerzyła swoją niekwestionowaną pozycję lidera na całym świecie.
Panteon sław designu
Mogli przecież spocząć na laurach. Od 1912 roku projektują i wytwarzają produkty, które stały się prawdziwymi „klasykami”. Od sofy Chester po niezapomniany fotel Vanity Fair. Jednak Poltrona Frau nigdy nie przestała dążyć do nowych osiągnięć. Nieustannie nawiązano nowe kontakty i współpracę z najbardziej prestiżowymi międzynarodowymi projektantami. Wśród nich należy wymienić nazwiska tak doceniane jak Gae Aulenti,
Achille i Pier Giacomo Castiglioni, Pierluigi Cerri, Michele De Lucchi, Rodolfo Dordoni, Roberto Lazzeroni, Enzo Mari, Peter Marino,
Jean-Marie Massaud, Paola Navone, Jean Nouvel, Pininfarina, Gio Ponti, Ferdinand A. Porsche, Andrée Putman, Gastone Rinaldi, Claudio Silvestrin, Lella i Massimo Vignelli, Marco Zanuso i wielu innych.
Tradycja poszukiwania nowych dróg
Każdy nowy projekt stanowi nowe wyzwanie, a każde nowe wyzwanie wymaga nowych odpowiedzi w zakresie surowców, procesów produkcyjnych i technologii. W związku z tym zawsze wprowadzano innowacje, eksperymentowani, i nie obawiano się podejmować ryzyka. Poltrona Frau w ten sposób dowodzi, że ćwiczenia i akceptacja nowych wyzwań to jedyny sposób, aby naprawdę zachować formę. Zwłaszcza jeśli ma się ponad sto lat.
Wartości Poltrona Frau
Wszyscy wiemy, że szczególnie teraz, czas to największy luksus. Jednak jakość Poltrona Frau oznacza dbałość o każdy szczegół, bez pośpiechu i z własnym stylem. W rzeczywistości to jedyny sposób na stworzenie naprawdę ręcznie wykonanego produktu. Produkcja sofy Chester zajmuje więc 23 godziny. Natomiast do tylnej części fotela Vanity Fair wykorzystuje się 275 skórzanych pinezek, wbijanych ręcznie jedna po drugiej.
Jakość przede wszystkim
Wieloletnie doświadczenie wyjątkowego producenta nauczyło go myśleć, wybierać, czekać. Myśleć o nowych współczesnych meblach z ambicją pozostania na zawsze klasyką. Wybrać materiały pierwszej jakości – i wysoko wykwalifikowanych ludzi – aby stworzyć piękne, trwałe produkty, które nigdy się nie męczą. Czekać, bo trendy szybko mijają, a styl pozostaje. Bo wybór Poltrona Frau to przede wszystkim kwestia stylu.
Leathership®
Dla Poltrona Frau tak naprawdę liczy się wyłącznie jakość – do znudzenia. W końcu to jedyny sposób na podbój i obronę Leathership®. Neologizm ten stworzyła Poltrona Frau, aby zdefiniować swoją wiedzę i kulturę świata skóry. W rezultacie pojęcie to zmieniło się w zarejestrowany znak towarowy. Skóra to naturalny, plastyczny, elegancki materiał. Symbol firmy, która od ponad stu lat umiejętnie produkuje i celebruje piękno tego materiału. Staranny dobór najlepszych skór to pierwszy krok do nienagannego produktu. Inne surowce, najnowocześniejsze i innowacyjne technologicznie kompozyty, takie jak tytan czy włókno węglowe, zapewniają dodatkową lekkość i wyjątkowy komfort.
Mądrość rąk
Jest coś, czego nie zastąpi żadna automatyczna maszyna do szycia, żaden komputer, żaden precyzyjny laser: mądrość wykwalifikowanych rąk. To wyjątkowe połączenie doświadczenia i wrażliwości, które pozwala poczuć, czy wyściółka jest dobrze rozłożona, czy plisy mają odpowiednią grubość lub czy podszewka jest dobrze rozciągnięta. Właśnie dlatego rzemieślnicy Poltrona Frau to prawdziwi artyści. Potrafią ciąć, składać, wypełniać i szyć.
Najważniejsza wartość – ludzie
Wiedzą, kiedy skóra nie nadaję się do wykorzystania, dostrzegając w niej niewidoczne zadrapanie lub minimalną niedoskonałość. Oczywiście do takiej wprawy dochodzi się powoli, budując talent na współpracy z bardziej doświadczonymi kolegami. W rezultacie osiągają standardy, których się od nich wszystkich wymaga. Oczywiście wiele procesów produkcyjnych wykonuje się na najbardziej zaawansowanym sprzęcie i najbardziej wyszukanych technologiach. Jednak efekt końcowy zawsze leży dosłownie w ich rękach, które pozostają najcenniejszym zasobem Poltrona Frau.
Kolorowa Poltrona Frau
Z całą pewnością możemy powiedzieć, że Poltrona Frau kocha skórę we wszystkich jej formach i kształtach. Stara się też uwydatniać wszystkie jej cechy, faktury i niuanse. Począwszy od jej kolorów – od ciepłych naturalnych odcieni po najbardziej wyrafinowane i modne barwy. Firma oferuje niezwykle szeroki i bogaty zakres chromatyczny, w czym wyraźnie odróżnia się na tle większości producentów.
Oprócz rodzajów skór specjalnie przygotowanych dla działów Contract i Interiors in Motion, mamy dziewięć kolekcji do wnętrz Pelle Frau®. Każda z własnym stylem, ciepłem, cechami wizualnymi i dotykowymi. System kolorów Frau® zawiera 96 niuansów. Z biegiem lat dodano 23 kolory Pelle Frau® Nest, 11 odcieni Pelle Frau® Soul, 6 kolorów z kolekcji Heritage, 21 wariantów skóry Pelle Frau® Saddle, 5 z kolekcji Cavallino, pozostałe 6 z nowego Pelle Paleta Frau® Safari i dodatkowy nowy kolor Biscotto z najnowszej kolekcji Pelle Frau® Cuoietto. 181 kolory zaspokoją każdy gust i styl, podobnie jak strój szyty na miarę, który we wszystkich cechach przypomina osobowość właściciela.
Soul Safari Century
Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa
Piękne i odpowiedzialne: jakość produktów Poltrona Frau nie jest za wszelką cenę. Natomiast marka zawsze lubimy mieć na uwadze zdrowie pracowników i wpływ, jaki produkty mogą mieć na środowisko. Poltrona Frau jest mocno zaangażowana w przestrzeganie surowego kodeksu etycznego. Dokłada więc wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczne środowisko pracy. Dodatkowo wszyscy dostawcy są starannie dobierani zgodnie z ich społeczną odpowiedzialnością odnośnie biznesu.
Firma wierzy w wagę pracy w pogodnej atmosferze, szacunku dla pracowników. Oferuje więc im możliwości szkolenia i możliwości rozwoju zawodowego. Utrzymuje również działalność kulturalną i społeczną na swoim terenie. Stara się optymalizować logistykę, zasoby energetyczne i procedury utylizacji odpadów, kierując się perspektywą zrównoważonego rozwoju. Poltrona Frau uzyskała zatem wszystkie certyfikaty odpowiedzialności społecznej, środowiskowej i etycznej.
Zobacz także:
https://pointofdesign.pl/design/fotel-jako-dzielo-sztuki-uzytkowej/
https://pointofdesign.pl/design/2019-poltrona-frau-reinterpretacja-100-letniego-fotela/
https://pointofdesign.pl/design/obrotowe-krzeslo-poltrona-frau-ferrari/