Window shopping, czyli podziwianie wystaw sklepowych, to coraz częściej obcowanie ze sztuką. Artyści, projektanci, designerzy wybierają taką formę przekazu bardzo chętnie, ponieważ witryny stanowią gotową scenę. Natomiast, jeśli mowa o luksusowych butikach, szeroki odbiór publiczności jest gwarantowany. Dzisiaj zajrzymy do Amsterdamu, gdzie zachwyca instalacja w oknach Hermès. Nowy sklep Crystal House ozdobił duet z Brukseli – Agnes & Anthony. Artystyczna instalacja nosi tytuł The Dream Hunter i wykonano ją w całości z papieru oraz z tektury z recyclingu. Inspirację zaczerpnięto ze starożytnego japońskiego folkloru i związanego z nim ducha baku. Legenda mówi, że jeśli po złym śnie zadzwoni się trzy razy na baku, te przybędą zjeść koszmary.
W związku z tym w oknie zasiada gigantyczny futrzany potwór lub zjadacz snów, który poluje na marzenia czyli produkty luksusowej marki modowej. Instalacja przedstawia noc, a stwór poluje na marzenia i koszmary w śpiącym mieście. Następnie wraca do swojego magicznego domu ukrytego głęboko w dżungli. Każdy element dzieła duetu Agnes & Anthony ma przywoływać wrażenie snu. W tym projekcie scenerii widoczne są odwołania do scenografii japońsko-amerykańskiego artysty Isamu Noguchi oraz marzycielską architekturą Ricarda Bofilla.
Drugim kluczowym elementem projektu jest paleta kolorów, które wykorzystuje The Dream Hunter. Kontrast między bogatym fioletem a jasnymi gradientami ma dać iluzję nocy i przyciągnąć przechodniów do tego tajemniczego świata. Ponadto wszystkie szczegóły instalacji wykonano ręcznie z papieru i tektury z recyklingu w studio artystów w Brukseli.