Nadeszła jesień, kwestia ogrzewania jest zatem całkiem gorąca i aktualna. To właśnie Scirocco od trzydziestu lat ogrzewa włoskie domy grzejnikami, które łączą w sobie estetykę i funkcjonalność. Innowacyjne wzornictwo, materiały, technologie i wydajność to od 1989 roku znak rozpoznawczy marki. Grzejnik może nie tylko dbać o nasze ciepło, może także zdobić nasze wnętrza.
Dzięki oryginalnemu designowi Scirocco grzejniki stały się elementem godnym eksponowania. W ofercie włoskiego producenta można znaleźć kultowe już elementy z pierwszych kolekcji. Snake charakteryzuje się falistym kształtem. Z kolei inspiracją dla modelu Graffe były spinacze do papieru. Natomiast Winter to innowacyjny mosiężny podgrzewacz na ręczniki.
Wśród najnowszych produktów zdecydowanie wyróżnia się Brick. Ta kolorowa, modułowa cegła, która podobnie jak bloki konstrukcyjne pozwala na różne kombinacje i konfiguracje. New Dress po raz pierwszy zaprezentowano podczas Salone del Mobile 2016. Ten grzejnik wyróżnia się minimalistycznymi liniami, i elegancko „ubiera” każde wnętrze. Donut to z kolei stalowy grzejnik dekoracyjny, którego geometryczny kształt inspirowany jest słynnymi amerykańskimi ciastkami. W tym projekcie estetyka i design łączą się, tworząc unikalny produkt, którego głównym elementem jest prosta linia. Tiffany zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ jest produktem osadzonym mocno w historii, a jednocześnie jednym z najczęściej wybieranych przez klientów. Czerpiący z secesji, w całości wykonany z żeliwa, z dużymi mosiężnymi zaworami, jest zdecydowanie elementem dekoracyjnym.
Ta różnorodność form oraz innowacyjność i funkcjonalność otworzyły drzwi do świata luksusowych hoteli oraz zachwyciły najbardziej uznanych architektów. Obecnie grzejniki Scirocco znajdziemy w hotelach sieci JW Mariott czy Mandarin Oriental. Na co dzień w swoich projektach korzystają z nich tacy architekci jak Antonio Citterio czy Matteo Thun. Firm wciąż poszukuje nowych rozwiązań i stąd, od 2017 roku, organizuje konkurs Design Warm Contest. Młode talenty mają możliwość zaprezentować w nim swoje pomysły. Co więcej, adepci projektowania maja nawet szansę wprowadzić swój projekt na rynek.