Hotel Lake Como, zaprojektowany przez Patricię Urquiolę w 2016 roku, otwiera swój najnowszy penthouse poświęcony modernistycznemu wzornictwu i nową platformę e-commerce z ofertą mebli, akcesoriów i tekstyliów prezentowanych w hotelu.
Hotel Il Sereno nad jeziorem Como i mediolańska projektantka Patricia Urquiola prezentują nową przestrzeń penthouse, „inspirowaną powojennym włoskim przepychem, La Dolce Vita, modernistycznymi włoskimi projektantami” oraz lokalnymi tradycjami wytwarzania jedwabiu.
Kreatywna ekspansja w stylu Patricii Urquioli
Hotel został pierwotnie otwarty w 2016 r., a w 2018 r. został rozbudowany w pobliskiej XVI-wiecznej willi. Kiedy został otwarty, był to pierwszy nowy obiekt, który został zbudowany nad brzegiem włoskiego jeziora Como od 70 lat, a jego projekt inspirowany był lokalnym architektem. Racjonalistyczne struktury Giuseppe Terragniego oraz paleta kolorów i materiałów to ukłon w stronę jeziora. „W jeziorze chodzi o integralność” – powiedziała Urquiola, która odniosła się do rygorystycznych linii architekta w swoim projekcie elewacji ze szkła, drewna i kamienia.
Najnowszą przestrzenią otwartą w Il Sereno jest Signature Penthouse. Apartament z jedną sypialnią, z zapierającymi dech w piersiach widokami sięgającymi od podłogi do sufitu na jezioro i góry, salonem i jadalnią, a także ogrodem i tarasem z widokiem na jezioro; przestrzeń zawiera bogatą paletę materiałów z weneckiego lastryko, sufity z orzecha Canaletto i ściany Ceppo di Gre. Przez cały czas Urquiola wybierała współczesne elementy (takie jak jej sofa „Love Me Tender” dla Moroso i łóżko „L60” dla Cassiny), a także ikony włoskiego designu, takie jak krzesła Gio Ponti i regał „Infinito” autorstwa Franco Albiniego i Franca Helga dominujące w przestrzeni życiowej.
Wyposażenie w hotelowym stylu a’la Patricia Urquiola
Penthouse to także pierwsza wyprawa Il Sereno w kierunku e-commerce, z dedykowaną cyfrową przestrzenią handlową oferującą kluczowe meble penthouse’u (od sofy i łóżka po krzesła, stoły i oświetlenie), nowoczesne i współczesne akcesoria autorstwa Ginori, Venini, Bitossi i Salvatori. Oferta zakupów obejmuje specjalnie zamówione dywany i koce używane w całym hotelu.
Goście pytali nas o te elementy, więc wydawało się to naturalnym ruchem, mówi hotelarz Luis Contreras, który ściśle współpracował z Urquiolą nad koncepcją, projektem i przyszłym rozwojem.
Chcemy rzucić sobie wyzwanie i spróbować zrobić coś nieco innego. Jeśli to możliwe, lepiej, mówi.
Zobacz także:
Śródziemnomorski styl: Patricia Urquiola dla Laufen