Największe międzynarodowe targi sztuki współczesnej we Włoszech – Artissima 2019, odbędą się już w pierwszy weekend listopada w Turynie. Wydarzenie wystartowało w 1994 roku, a obecna, 26. edycja skupia się na dualizmie między pożądaniem a cenzurą. Od początku to wielkie wydarzenie dla świata kultury i sztuki z wielką dbałością zaprezentuje badania i eksperymenty.
Artissima
Artissima to nie tylko wystawa dzieł prezentowanych przez ponad 190 galerii z całego globu. Targom towarzyszy wiele wydarzeń artystycznych na miejscu oraz w całym mieście. Ich kuratorami są dyrektorzy muzeów i międzynarodowych instytucji. Przede wszystkim odkrywają one przed widzami wschodzące talenty, projekty. Pozwalają także ponownie odkryć niektórych pionierów sztuki współczesnej.
Produkty Pedrali stanowią wyposażenie holu wejściowego i zakątka z książkami. Przy wejściu gości przyjaźnie wita Buddy, modułowy system sof zaprojektowany przez Busetti Garuti Redaelli. Dzięki swojej wszechstronności nadaje charakter całemu otoczeniu. Natomiast przestrzeń, w której odbywają się prezentacje książek, katalogów i projektów specjalnych, zajmuje Remind. Ten innowacyjny polipropylenowy fotel zaprojektował Eugeni Quitllet. Obok jego miękkich, krętych kształtów przypominających drewniane krzesła z końca XIX wieku ustwiono stoły Elliot Patricka Jouina.
VIP Lounge
Na imprezę powraca VIP Lounge jako miejsce nowych wydarzeń i nieoczekiwanych projektów. W edycji 2019 100x100factory zostaje partnerem Artissimy, prezentując razem projekt badawczy Together. Uruchamia on nowe synergie między doskonałymi włoskimi firmami. W jej efekcie powstaje inicjatywa aranżacji wnętrz sztuką, aby stworzyć idealną symbiozę jakości funkcjonalnej i piękna. Regały i stoliki 100x100factory, marmury Manzi, sofy i fotele Montbel, krzesła Alma Design oraz tkaniny Floranth witają gości targowych w nowej atmosferze stworzonej we współpracy z partnerami Studio Vudafieri-Saverino.
Zaproszono artystę – Nicka Devereux, do stworzenia serii przezroczystych i jednocześnie intymnych przestrzeni za pomocą gobelinów. Devereux zorganizował swój projekt wokół mitu o Arachne, z Metamorfoz Owidiusza. Ta młoda tkaczka przeciwstawiła się bogini Minerwie, która zmieniła ją za karę za jej przechwałki w pająka. Gobeliny związane z tym mitem są oglądane przez welony z tiulu. Dzięki tej transparentności materiałów powstają zarówno intymne, jak i eksponowane przestrzenie. Z pewnością ten listopadowy weekend w Turynie będzie obfitował w takie odkrywcze i fascynujące elementy. Wszystko co podkreślać może różnorodność i rozmach współczesnej sztuki z pewnością znajdzie się na tym wydarzeniu.